• L1977

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Vita flytningar o tappen "på väg" ner. Känns inte som några bra tecken. Är på äl +9. Nån som vet?

• L1977
    Lantlollan skrev 2014-01-24 13:56:19 följande:

Ingen aning. Har inte koll på min tapp och har i ärlighetens namn hittills haft dålig koll på flytningarna, men jag har lite krämiga/våta. Är också på äl+9 och har intalat mig själv att det inte tagit sig. :P
    Måste ändå säga att det är ett roligt fenomen det här. Här sitter vi o diskuterar flytningar o tappar o väldigt intima saker som hur många ggr man har sex osv. Hur ingående som helst , med främlingar haha

Inget man gör med sina vänner direkt. Inte jag iallafall.
  • L1977

Testade med testlagrets grav test idag. Förväntade mig inget. Ingen skugga lr något. Det dyker upp två rosa fina streck! Kan inte ens tro det! Ska ta ett digitalt senare ikväll, som jag ska visa sambon. Han får vänta vi ska ha kalas hemma om tio minuter. Jag är i chocktillstånd men så otroligt lycklig o glad!!!

• L1977

Tack för alla grattis! Jag håller tummarna för er andra! Kram

• L1977
    Vildhallon skrev 2014-01-27 14:17:49 följande:

Nu har vi sett ett litet pickande hjärta!

Åh vad roligt! Jag längtar också. Bokat vul 19/2
  • L1977

Vildhallon o bebislängt ska ni göra kub lr fostervattensprov?

• L1977

Jag har inte heller så mkt symptom. Ett svagt men dock konstant illamående. Ont i brösten o något så hysteriskt trött.

• L1977
    Pealuttan skrev 2014-01-28 16:19:49 följande:

Jag plussade idag!

Grattis!!!!
  • L1977

Kikar in för att se hur det går för er! Hoppas på massa plus! Behöver er i oktobertråden där jag känner mig fasligt gammal.... :/

• L1977
    Lantlollan skrev 2014-02-02 22:07:38 följande:

{#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower}
    Lill grodan 27/1 
    MjölkChoklad 29/1 
    Tablettask 30/1 
    Joss81 31/1 
    Mon bébé 81 8/2 
    Lambda 8/2 
    Aftonstjärna 10/2 
    kmor 12/2
    Jenna0808 21/2
    Synaps 21/2
    MrsLowlife 23/2
    Lantlollan 1/3 

Plus Plussat Plus
    Vildhallon 
    Bebislängt, BF 24/9
    L 1977
    Pealuttan

33 år, oskyddat sedan juli 2012, seriösa försök till första barnet sedan december 2013
    Jag kan inte heller uppdatera listan. Mitt bf är 4/10. Om någon vänlig själ kan redigera. Tack!
  • L1977
    jamieblue skrev 2014-02-08 10:12:24 följande:

Jag testade i dag (BIM) och fick ett positivt test! Det känns väldigt overkligt, jag ska testa igen efter helgen och se om det håller i sig :) Det känns osannolikt, på första försöket dessutom. Men men, det är mycket som kan hända än. 

Åh vad roligt! Grattis!!!!
  • L1977
    Lantlollan skrev 2014-02-14 11:24:49 följande:

Är det bara jag som blir väldigt provocerad av de som planerar hit eller dit med datum och månader? Nu är jag typ sist i vänkretsen med att försöka få barn och jag har därmed hört om så många på nära håll som försökt väldigt länge. IVF gång på gång osv.

Det finns inte i min värld att hoppa över eller inte försöka bara för att ett eventuellt BF skulle hamna sent på året. Jag tycker att det känns så himla nonchalant och naivt.

33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan december 2013.
    Jag håller med! Det känns väldigt nonchalant. Blir ledsen när jag hör sådant, alla kanske inte kan "välja". När man försöker bli gravid är pressen stor och man vill inget hellre än att få sitt efterlängtade plus. Man bryr sig inte om när bebisen kommer, huvudsaken är att allt går bra!
  • L1977

Idag var vi på vul. Ett fint litet tickande hjärta! Kan man få en bättre present på alla hjärtans dag? Så lycklig!

• L1977
    Aftonstjärna skrev 2014-02-14 13:10:03 följande:
    Åh, vad härligt!

Jag fattar inte riktigt vad som pågår i min kropp. Är på dag 36 och ingen mens syns till. Graviditetssymtomen fortsätter (ömma bröst, känningar i flickmagen, lätt illamående vid hunger), men testerna visar svagt, svagt streck (spökstreck?) så vågar inte tolka det som ett plus. Skendräktig med sen mens kanske? Kommer den inte i helgen tar jag ett digitalt test i början av nästa vecka! Skulle vara trevligt att ta ett glad vin ikväll, men pga det ljusa strecket vågar jag inte tro helt på neg. Tack för att jag får skriva av mej här! Blir så förbryllad över denna kropp!
    Aftonstjärna! Ett streck är ett streck! Det är inte som på äl testen att det ska stegra. Jag vågar mig på ett försiktigt grattis!
  • L1977
    Bebislängt skrev 2014-02-14 13:12:49 följande:

Åh va kul! Vilken vecka är du i nu?

Jag längtar till på måndag då jag ska till gyn, men det är nervöst också. Hoppas så innerligt att fröt mår bra, att myomet inte har växt och att blodansamlingen är borta. Då lovar jag mig själv att slappna av sen!
    Hoppas helgen går fort för dig och att det går bra på måndag! Jag är i vecka 6+6. Fick tyvärr ingen bild men det är inte så långt kvar till mkp hoppas jag. Får troligtvis kallelsen under nästa vecka.
  • L1977

Grattis aftonstjärna! Välkommen till oktobergruppen. Såg att dina stora är ungefär lika stora som mina. Jag har en 02a och en 04a. :)

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?