• dalin79

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Sunshine1979 skrev 2014-11-06 12:34:57 följande:
    Tack Daisy80. Jag äter också rosenrot, hoppas det hjälper. Det jag sitter och tänker på är hur länge det brukar blöda och hur mycket om det är en så blödning man kan få under den första tiden? Jag har nu bara ett trosskydd och det har inte kommit alls mycket sen i morse. Jag brukar alltid ha mycket mer om det är mens och är det missfall så av erfarenhet är det ber och klumpigt då. Tänker högt nu tjejer, skönt att kunna det här.
    Hej!

Jag har ju fått bruna flytningar som ibland kommer i trosskyddet och ibland bara på pappret då jag torkar mig. De är jämnbruna oftast ganska ljusa och ibland väldigt ljusa med bruna strimmor i. Har tänkt lite som så med att det borde vara mer och "klumpigt" om det är missfall. Samtidigt som ju embryot ännu är så litet så kanske det inte blir så "klumpigt" vid tidigt missfall? Tänker också lite högt...
  • dalin79
    Sunshine1979 skrev 2014-11-06 17:57:16 följande:
    Jag har ju av erfarenhet inte varit med om att det bara blir brunaktiga flytningar vi missfall. Första gången hade jag mensliknande i 6 dagar tror jag att det var med klumpar som man inte tog miste om var det var. Då var jag i 5 veckan. Denna gång så har jag bra blött i 3 dagar och det var betydligt mindre blod än då och än förra MF men mer än bara färgade flytningar. Om du inte haft mer än det Dalin79 så tror jag inte du behöver oroa dig, detta säger jag med ingen utbildning i bakgrunden utan baserat på mina erfarenheter som sagt. Hoppas det bara var ägget som satte sig för dig. Hur långt skulle du vara i veckor i så fall?
    Tack för dina inlägg Sunshine1979, får hoppet att vara uppe lite till. Är i v.6+0 idag. Borde inte ägget satt sig tidigare än i lördags (v.5+2)? Eller hur lång tid tar det efter befruktning?
  • dalin79
    Sunshine1979 skrev 2014-11-06 20:38:04 följande:
    Jo, om det gått så långt så borde ägget satt sig redan. Men jag är ganska säker på att det inte är MF. Det blöder mer då och oftast känna det i magen ...Jag håller tummarna för dig. Ta ett test till kanske.? Jag har slutat blöda nu efter 3 dagar så jag hoppas med även fast det inte ser lika ljust ut för mig.
    Ja jag köpte test på Apoteket idag så ska testa imorgon på morgonen tänkte jag. Så får vi se vad det visar. Sist var det Gravid 1-2 och det var söndag 26/10.
    Håller tummarna för dig med!!!
  • dalin79
    Sunshine1979 skrev 2014-11-06 21:10:21 följande:

WOW, spännande! Uppdatera snälla...

Gravid 2-3 stog det på morgonurin nu och 1-2 på ej morgonurin 26/10. Vad tror ni? Borde det inte visat 3+?
  • dalin79
    Sunshine1979 skrev 2014-11-07 06:46:14 följande:

Va roligt!!! Stort grattis till dig. Det kanske var väldigt tidigt vecka 2 förra gången. Gud va roligt!!! Njut nu och gläd dig åt detta. Lycka till med allt!

Tack, känns ju positivt att det visade så iaf helt klart. Ska försöka njuta av helgen nu.

Hur går det för dig Sunshine1979?
  • dalin79
    Sunshine1979 skrev 2014-11-07 07:03:41 följande:

Jag försöker hålla koll på min ÄL och jag har tre olika appar för det. En visar 16 de en 18 en 25??? Jag får kolla hela den veckan antar jag. Det är så jobbigt detta, jag önskar att jag varit mogen för barn 10 år sedan så att jag inte behövt känna sån stress pga ålder. Men nu är det som det är och detta kämpande är inte kul. Speciellt när det känns som om min sambo inte alls är lika stressad. Visst, han är 6 år yngre så åldern är inget problem för honom men han ska ju ha barnet med mig så ja, ni fattar. Det är som om problemet inte ens existerar för honom. Jag fick bara en puss på pannan när jag började blöda och så sa han att det är bara att kämpa på. That's it? Vi har en dotter på 3 år och jag försöker tänka att om det inte går så har jag ju henne men åååå va jag vill att hon ska få ett syskon.

Förstår dig helt å fullt. Har velat ha barn länge, över 10 år men inte träffat rätt förrän för ca 2 år sedan så känt mig stressad ett tag. Ff.a sedan mitt förra förhållande tog slut för ca 5,5 år sedan strax inban jag skulle fylla 30. Firade inte min 30 års dag utan var på gymmet då och körde ett hårt pass istället. Min nuvarande sambo är dessutom 12 år äldre och har inte några barn sedan innan så tiden är ju knapp...särskilt om man ska få hjälp...

Förstår dig också att du kan tycka det är lika jobbigt som en som inte har några barn eftersom du gärna vill ge din dotter ett syskon. Många är ju snabba med just kommentarer som "du får vara glad över att du har ett barn redan"...men som sagt, sorgen kan vara lika stor i detta fall.

Kan även förstå att det är lite jobbigt då din sambo tar lite lättare på det hela. Samtidigt kanske han vill peppa dig och inte visa alla sina känslor?! Lite så är min sambo. Tror vi kvinnor i allmänhet är lite mer oroliga och pessimistiska i dessa lägen....tyvärr.
  • dalin79

Hej!

Fick jätteont idag igen och fortsatta bruna flytningar. Brösten är inte alls ömma längre. Varit på akuten. De kunde inte se något foster på VUL men såg en liten prick som kan utvecklas till foster, som kan vara en X graviditet eller så är det så att jag haft ett MF. Så de tog blodprov (hcg) som ska upprepas på måndag. Men verkade som läkaren trodde MA eller X. S inte så skoj just nu!

• dalin79

Tack alla! Jag mår efter omständigheterna ok men visst är det mkt tankar...Vill så gärna kunna ge mina föräldrar ett barnbarn med. De har inga då jag är enda barnet.

• dalin79

Efter nytt hcg idag så ringde en sköterska från KK nu i eftermiddag. Hon sa att läkaren ville träffa mig på onsdag morgon. Jag undrade då vad de trodde och hon slingrade sig lite men sa sedan att jag tror läkaren sa till dig att vi misstänker utomkvedshavandeskap. Så det är någon form av behandling som väntar på onsdag verkade det som. Så jag har gråtit här hemma, och sambon är bortrest både idag och på onsdag. Så fick ringa föräldrarna och berätta och frågade om de kunde följa med på onsdag eftersom jag ju inte vet i vilket skick jag är då jag ska där ifrån sedan....

Så där slutade min lycka.....Och en ny oro infinner sig. Har jag skadade äggledare, kommer det aldrig fungera för mig.
    Har misstänkt endometrios under lång tid men gyn avfärdar detta. Nu kanske de kan ta det på större allvar.

Hade även en klamydiainfektion som ung. Dock behandlades den snabbt och jag hade inga symtom utan det var killen som meddelade mig direkt. Så hoppas ej det är den som orsakat detta.

En annan risk för utomkvedes är ju åldern....

Men många tankar far ju runt i huvudet!

• dalin79
    Asali79 skrev 2014-11-12 11:30:35 följande:

Dalin79, hur gick det nu på morgonen? Bra hoppas jag. 

Själv har jag BIM imorron torsdag. Allt känns som vanligt. Vet inte om det är bra eller dåligt längre...då många här i tråden ju har haft påtagliga gaviditetssymtom men ändå inte plussar. Vi får se. 

Nåt annat kul som har hänt i veckan? Många som har äl att se fram emot vad jag förstår Solig lycka till!

Metotrexat injektion idag. Hcg hade gått från 400 något i lördags till 600 något i måndags. Hoppas på att det sjunker fint nu så jag slipper op.

Men är superorolig iom jag egentligen ej vet vart x-et sitter/satt och att jag inte vet konditionen på mina äggstockar och äggledare etc. Är ju nackdelen med injektion. Men samtidigt, är det inget större fel där inne så är det ju dumt att varit där och rotat i onödan så att säga.

Men får väl försöka se det som en gång ingen gång och hoppas på att kunna bli gravid på rätt ställe då vi får försöka igen. Men visst gnager oron!

Mycket tårar här nu.
    Funderar ju även på hur ont jag kommer få och hur mycket blödning jag för efter injektionen.

Nytt hcg på onsdag, jobbig väntan!

Kram till er!
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?