Inlägg från: Mon bébé 81 |Visa alla inlägg
  • Mon bébé 81

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Nu är min mens över, och det är dags att börja försöka igen. Känner mig inte så motiverad den här gången. Förra månaden var jag så förväntansfull, och när jag inte blev gravid var besvikelsen så stor. Det har faktiskt varit skönt att få vila sig nu i en vecka från allt vad bebisverkstad heter. Bara vara och leva helt normalt utan några krav.

Men skam den som ger sig. Det är bara att ligga i så mycket man orkar och hinner, så kanske kanske det fastnar en bebis den här gången.

• Mon bébé 81
    Bebislängt skrev 2014-01-17 09:40:16 följande:
    Testade mig i morse efter en sömnlös natt av det jag trodde var mensvärk, men ingen mens hade dykt upp. Och testet visade ett tydligt plus! :D
    Grattis!! Vad roligtGlad
  • Mon bébé 81

Min ägglossning bör dyka upp någon gång under den här veckan, så nu har försöken inletts igen. Jag har bestämt mig för att strunta i att tempa, utan vi kör på sex varannan dag. Om jag känner för det kommer jag kolla lite med min ägglossningstestare också. Å andra sidan så vet jag ju att den ger mest utslag sista dagen jag har ägglossningssekret, så det är egentligen onödigt Flört.

Hoppas innerligt att det blir en oktoberbebis Hjärta. Har aldrig känt mig så redo för att bli tjock(are)Drömmer.

Hur gör ni med att berätta för andra? Vet er familj och vänner om att ni försöker bli gravida? Jag har berättat för en vän/kollega som jag har nära kontakt med. Kommer även att berätta för henne när jag får plus. Hon är lite äldre än jag och har redan barn. Tycker om att prata med henne om sådana här saker och känner att jag får så bra råd. Mina andra vänner vet att jag gärna vill ha barn snart, men det har inte känts naturligt att börja prata om det mer ingående. Familjen vet inget.

• Mon bébé 81
    Bebislängt: det är ju ett bra resonemang, att man berättar för dem som man ändå vill berätta om något skulle gå snett. Kom på att jag har ju berättat för min syrra också.
  • Mon bébé 81
    Aftonstjärna: jag håller med dig om att det är stressigt om många vet! Det får bli som en positiv överraskning sen när man blivit gravid.

L1977: javisst är det skönt att kunna prata av sig här med likasinnadeGlad

joss82: kul att ni är flera vänner i samma situation! Jag har en vän som jag tror också vill ha barn nu. Men det har inte känts riktigt naturligt att prata om det med henne (men det beror nog på andra saker också).

MjölkChoklad: det är lite mysigt att ha hemligheter med maken också...hihiSkrattande
  • Mon bébé 81
    L1977: jag känner samma sak med att berätta för familjen. Det blir mycket förväntningar, även om de bara vill väl. Och så alla "goda" råd....Tyst

Joss81: Vi har bestämt oss för att köra på varannan dag den här månaden. Har försökt att läsa på så mycket som möjligt om detta, men jag har fått uppfattningen att det inte spelar så jättestor roll. Vill man köra på varje dag så ska man göra det, och vill man varannan dag så gör man såGlad. För mig har det känts viktigt att försöka släppa lite kontroll kring det här med ÄL och all väntan som blir, så jag har valt att köra på varannan dag (det är tillräckligt svårt att få till det som det är). Men skulle vi känna för att ha sex flera dagar i rad så skulle vi såklart ha det.
  • Mon bébé 81
    L1977 skrev 2014-01-24 14:55:12 följande:
    Måste ändå säga att det är ett roligt fenomen det här. Här sitter vi o diskuterar flytningar o tappar o väldigt intima saker som hur många ggr man har sex osv. Hur ingående som helst , med främlingar haha
    Inget man gör med sina vänner direkt. Inte jag iallafall.
    Hihi, jag har tänkt på samma sak! Så här intima detaljer pratar jag inte med andra IRL om. Skulle kännas jättekonstigt faktisktFlört. Men det är skönt att vi har den här tråden så vi kan ventilera alla intima och ibland lite halväckliga detaljerTungan ute.
  • Mon bébé 81
    L1977 skrev 2014-01-26 14:48:19 följande:
    Testade med testlagrets grav test idag. Förväntade mig inget. Ingen skugga lr något. Det dyker upp två rosa fina streck! Kan inte ens tro det! Ska ta ett digitalt senare ikväll, som jag ska visa sambon. Han får vänta vi ska ha kalas hemma om tio minuter. Jag är i chocktillstånd men så otroligt lycklig o glad!!!
    Grattis!! Vad härligt Glad

Det blir fler och fler Plus här i tråden, det är roligt och hoppfullt!
  • Mon bébé 81
    Vildhallon: Vad spännande med VUL! Jag håller mina tummar för att allt ser bra ut i morgonGlad.

Synaps: välkommen!
  • Mon bébé 81

Vildhallon: så roligt!! :)

Jag tror att jag hade ÄL i onsdags (22/1). Tänkte börja testa redan på fredag den här veckan. Försöker att inte tänka så mkt på det, utan leva som vanligt.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?