• daisy80

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Åååh, stort grattis Asali!! Så underbart!! Ja nu måste du smitta av dig som tusan meddela oss hur det går med allt!

Sunshine jag förstår din frustration, det är verkligen ett pendlande mellan starkaste önskan och hopplöshet, vi måste bara ha tålamod och peppa varandra, vi får inte tappa hoppet! Stor kram till er båda!

• daisy80

Micka, då är vi på samma ungefär, jag hade äl i fredags och hoppas på plus den 28 nov! :) vi mös också flera dagar innan och på själv äl-dagen. Håller tummarna för oss!

• daisy80

Vad härligt Micka, Iskristall och blåblomman! Då är vi som sagt många som har bim nästan samtidigt, och ja, vi får hålla varandra uppdaterade här om ev symtom

Jag tänker inte testa innn bim, tycker det är lite jobbigt att testa, är så rädd för negativt resultat... Så jag låter nog bim passera med några dagar innan jag testar...

• daisy80

Härligt mrslowlife, då är vi alltså 5 st med bim kring 28-30/11! Ni som använder fertility friend, hur funkar den? Är det som en monitor? Aldrig hört talas om den men det låter ju som en bra grej...

Och det här med att känna på livmodertappen, det har jag heller aldrig gjort, är ni andra bra på det??

• daisy80

Tack för infon! Jag använder appen P-tracker, där kan man lägga till temp om man vill, men vet inte om den räknar ut äl efter det. Ska kolla upp fertility friend! Detta är sjätte försöket för våran del. Tänk om vi kan bli många som plussar nu!!

Micka! skrev 2014-11-18 23:02:54 följande:

Fertility friend är en app som jag har laddat ner på telefon, tempar varje dag samma tid på morgonen innan jag stiger upp! Då kan man se när man haft ägglossning, då tempen stiger tills man får mens, man har koll på menscykeln och flytningar och man skriver in när man har sex osv., kort beskrivet! 

Tappen har jag inte känt på förut, men den kan man också dokumentera i fertility friend, därför kollade jag den, den här månaden, kollar den på morgonen när jag sitter på toa, även viktigt att kolla den samma tid varje dag då den ändrar sig under dagen vad gäller läge!

Vi som har bim 28-30/11 vilket försök är ni på? Jag är på mitt sjunde försök! Hoppas det inte blir nå fler försök.....

• daisy80

Härligt Asali att du mår bra! Vad skönt att allt verkar vara som det ska :)

Kram Dalin, din tid kommer snart igen, men förstår att det är tungt. Du klarar det!

Jag avstår inte heller helt från alkohol, men tar det varsamt. Ikväll ska jag ut med kompisar och kommer kanske dricka två öl ungefär. Den dagen jag plussar avstår jag självklart helt från det. Några som har några symtom än? Jag är lite öm i brösten sen några dagar men det kan ju betyda andra saker också. Ha en skön helg tjejer!

• daisy80

Äl +9 här och ömma bröst fortfarande (sedan i torsdags), men ingenting annat. Blir spännande för oss allihop framåt helgen! Men visst är symtomen på mens och graviditet så irriterande lika... Bara att vänta :)

• daisy80

Tråkigt Micka, har mensen kommit igång än? Hur g

Micka! skrev 2014-11-25 14:11:16 följande:

Fick rosa spottings igår kväll, så det blev inget den här månaden heller  Så jäkla trist! Har aldrig haft det när jag varit gravid.....Hoppas på plus i mellandagarna istället. ..då kanske man får en nyårspresent! Karln min ska börja med vitaminer han också, och vi får nog prova varianten med mys var tredje dag, utifall han har få simmare! Lycka till ni andra 

• daisy80

Oj det gick visst lite fort där, jo jag tänkte fråga hur det går för er andra? Här är det äl+12 och känner inget speciellt än, fortfarande lite öm i brösten bara.

Lycka till sunshine, hoppas du får koll på din äl snart!

• daisy80

Ja vi håller alla tummar och tår! Har bim imorgon så nu börjar det bli läskigt att gå på toa :/ Fortfarande inga symtom för dig? Här är det samma som förut.

Iskristall skrev 2014-11-26 22:51:45 följande:

Vi håller tummarna daisy80!

Jag är på äl+10 idag, jag har inga som helst känningar... 

Micka: Jag fortsätter hålla tummarna tills mens dykt upp! Eller tills den inte dyker upp menar jag ju förstås!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?