Inlägg från: Vildhallon |Visa alla inlägg
  • Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

{#emotions_dlg.flower}  BIM {#emotions_dlg.flower}
    Bebislängt        16/1
    Jenna0808       18/1
    kmor                 18/1
    L1977               21/1
    MrsLowlife        25/1
    Lill grodan         27/1
    MjölkChoklad    29/1
    Joss81               31/1
    Lantlollan           2/2
    Mon bébé 81

Uppdaterat listan! Har jag glömt att lägga till någon?
  • Vildhallon
    Tablettask skrev 2014-01-11 12:42:01 följande:
    Hej! Jag vill också vara med här. Vi har haft oskyddat sex men inte försökt hitta speciella dagar osv i ett år, lite "det som händer händer..". Nu tänkte vi däremot bli lite mer aktiva och hålla koll. 

Enligt en app jag laddat ner gäller det nu att satsa i veckan som kommer och speciellt på torsdag 16/1. Nästa mens är beräknad 30/1 och jag brukar vara rätt regelbunden. 

Vad spännande detta blir! 

Välkommen till tråden! Skrattande
  • Vildhallon
    Mon bébé 81: Tråkigt med mens när man vill ha plus, men vad bra att mensen blivit mer regelbunden! Vad jag har hört så kan rosenrot reglera och stabilisera om man har trassel med cyklerna. Har du testat det? Man äter då från mensens första dag fram till ÄL. Testade det förra cykeln men det blev inget. Däremot så blev det ju plus månaden efter men jag vet inte om det berodde på att rosenroten stabiliserat något månaden innan.
  • Vildhallon

Min sambo och jag pratar inte så mycket om graviditeten med varann. Vi vet ju hur lätt det kan gå illa och hur fort man fäster vid det som växer där inne. Därför är det skönt att jag kan ventilera här inne!

När vi försökte bli gravida så pratade jag inte så mycket om det med honom heller. Vi båda vill slippa stressen och pressen och eftersom det kan dröja ett tag innan det tar sig så kan det lätt bli uttjatat. Då är det bättre att prata med likasinnade här på FL Glad Det blir inte samma sak riktigt!

• Vildhallon
    Bebislängt        16/1
    Jenna0808       18/1
    Lambda            19/1
    L1977               25/1
    MrsLowlife        25/1
    Lill grodan         27/1
    MjölkChoklad    29/1
    Lantlollan           2/2
    Mon bébé 81      8/2

Nu är det uppdaterat!

Lambda: Jag skrev den 19/1 på dig eftersom du hade två datum. Det går ju alltid att ändra.
  • Vildhallon
    Bebislängt skrev 2014-01-12 11:12:31 följande:
    Ni som är gravida eller har barn sedan tidigare, känner man instinktivt av att man är gravid innan man testar? Alltså, om man försöker bli gravid, känner man på sig på en gång när man blivit det?

Mina instinkter säger mig att jag inte är gravid nu, men jag undrar hur pass mycket instinkt man har i den här frågan :)

Jag har aldrig känt instinktivt att jag varit gravid. Däremot hade jag säkert känt av det om jag hade testat mig senare. Efter BIM drar mina symptom igång på allvar och då är det svårt att ta miste. Flört Jag mår dock inte illa men har ju aldrig kommit särskilt långt i någon graviditet än. Känner mest av brösten faktiskt, men även molvärk ibland.

Ni som har fått barn: När började ni må illa?
  • Vildhallon
    kmor skrev 2014-01-12 13:57:01 följande:
    Ok. Nu har jag haft ömmande bröst sedan äl, sporadisk molvärk och nu kommer det mjölk ur brösten.
    Låter lovande!! Jag håller tummarna! Du har ju inte många dagar kvar till BIM
  • Vildhallon
    Bebislängt        16/1
    Grynis               17/1
    Jenna0808       18/1
    Lambda            19/1
    L1977               25/1
    MrsLowlife        25/1
    Lill grodan         27/1
    MjölkChoklad    29/1
    Lantlollan           2/2
    Mon bébé 81      8/2

Välkommen Grynis! Jag lade in dig i listan!
  • Vildhallon
    Tablettask skrev 2014-01-12 18:16:44 följande:
    Typiskt nog har jag känt av urinvägsinfektion i två dagar. Var iväg till närakuten idag och fick penicillin, jag hoppas verkligen inte att detta ska sätta stopp nu när vi är beredda att köra på? Vi får se hu det går nu, vi har någon dag tillgodo i alla fall. 
    Jag tror inte att det ska vara någon fara. Det är inflammationshämmande som inte är bra att ta vid ägglossning vad jag vet i allafall Urinvägsinfektion är så ont! När har du ÄL?
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?