Inlägg från: Aftonstjärna |Visa alla inlägg
  • Aftonstjärna
    Tedax skrev 2014-03-15 13:23:30 följande:
    ÄL +11 och ett tokblankt graviditetstest.
    Det är väldigt tidigt! Jag fick inte plus förrän mensen var några dagar sen! 
  • Aftonstjärna
    Mon bébé 81 skrev 2014-03-18 06:53:55 följande:
    Och så kunde jag inte vänta längre med att testa. Jag är världens mest nyfikna människa tror jag Flört.
    Maken är inte hemma, men han fick det glädjande beskedet per sms väldigt tidigt i morse.

Fick mitt Plus på ÄL+12
    Ett svagt, men klart synligt rosa streck.

Symptom: betydligt större bröst sedan 7 dgr efter ÄL, lätt molvärk (nu får man sluta skriva mensvärk ;)) och lite rapig. Men det som är nästan mest tydligt är faktiskt hur mina husdjur har reagerat. Sedan 3 dgr efter ÄL har de legat hos mig konstant, ena honan luktar och slickar på mig (har hon aldrig gjort förut). Det kanske inte är möjligt att upptäcka en graviditet 3 dgr efter ÄL, men mina husdjur gjorde nog det ändå Flört

Jag fortsätter att hålla mina tummar och tår hårt för alla er som väntar!
    Stort grattis!!!
  • Aftonstjärna
    majja77 skrev 2014-04-02 11:25:06 följande:
    äl+10, tjuvtestade igår med cb, fick streck om jag höll upp det mot fönstret, såklart ingeet att lita på, hur bra är igentligen rfsu testa tidigt? har hört att det visar senare än vad cb gör? det är ju konstigt för det ska ju mäta från 10 och cb från 25. någon som tycker något om detta? eller har erfarenhet?
    Jag fick ett trovärdigt + först när mensen var flera dagar sen, visserligen på apotekets eget test, men de hävdar ju att de också ska ge utslag när mensen är en dag sen. Gäller att ge sig till tåls :)
  • Aftonstjärna
    Ljusfat skrev 2014-04-10 09:41:53 följande:
    Jag fick banne mig två streck i morse Vad gör man nu???
    Stort grattis! Var glad och ring till bm!
  • Aftonstjärna
    pärla00 skrev 2014-05-04 20:31:32 följande:
    Vilka är för- och nackdelarna med tätt mellan syskonen, är det mkt mer jobb med 2 nästan lika små? Eller nästan lika.....
    Det är nog mycket intensivt att ha två blöjbarn, min bror har en 6 mån och en 2-åring och det är nog ett himla ståhej, men beror ju på barnens personligheter också. Jag har nästan 3,5 år mellan mina och det var nog väldigt bekvämt, tyckte jag när den äldre redan kunde göra mycket själv och framförallt underhålla sig själv. Barnen har haft mycket sällskap av varandra och har fortfarande kul nu när de är 8 och 11. Ålderskillnaden till lill*an jag väntar blir 9 och 12, tror det ska bli riktigt bra det med Skrattande
    bf 23/10
  • Aftonstjärna
    Mysmia79 skrev 2014-05-18 20:42:52 följande:
    Nån som haft så här och ändå varit gravid??
    Jo, jag testade negativt efter bim, men det berodde nog på att jag blivit gravid senare än jag trodde! Mitt bf enligt mensen skulle varit 15/10, men på ul blev jag flyttad till 23/10. Jag hade alltså inte koll på äl.
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Blåblomman skrev 2014-05-27 11:05:57 följande:
    Så nu har jag testat med ett digitalt test som vidade "Gravid 2-3". Alltså jag har svårt att tro det. Vi som försökt ett helt år och nu äntligen!
    Vad härligt! Stort grattis!!!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    lill grodan skrev 2014-06-24 12:45:03 följande:

Måste bara få berätta att det var inte min mens utan bara en mindre blödning. För jag är nämligen gravid!!! Nu när allt var klart med IVF och vi kännde att det ordnar sig till hösten. Så går jag och blir gravid på egen hand. Orolig men otroligt lycklig!

Vad härligt! Grattis!!!
    bf 23 oktober
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?