• Mysmia79

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Tror vi hade sex lite för tidigt tyvärr och blev bara en gång med :( på kvällen dag 16. Fick första positiva dagen efter det, men sen dröjer det ju två dagar innan ägget släpper. Här är mina äl test denna mån i alla fall :)

• Mysmia79
    Aiko skrev 2014-08-10 11:08:04 följande:

Hur går det, Lulita? Fortfarande ingen mens?

Joss82; Vad är bidrottninggelé?

Mysmia79: Så vitt jag förstår det hade ni sex två-tre dagar före ägglossning och då ska det ju vara goda möjligheter för att bli gravid, eftersom spermierna överlever 3-5 dagar? :)

Ha en fin söndag och lycka till allihopa! :) Kramar från mig! :)

Jo klart men känns inte som det är så stor chans ändå. Vi är 35 år, flera dagar innan ich hade bara sex en enda gång. Men får väl se
  • Mysmia79
    joss82 skrev 2014-08-10 16:48:02 följande:
    Jag är inte jättepåläst, men bidrottninggelé ska dels kunna förkorta och stabilisera menscykeln, dels ge kraftigare ägglossning eller mer ÄL-flytningar eller något åt det hållet. Finns en massa skrivet här på FL.
    Detta är andra månaden jag har ätit bidrottninggele. Första mån hade jag mycket äl flytning men inte denna, första jätte ont i tittarna 2,5v vid äl inget denna, förra fick inte riktigt utslag på äl test denna starkt positivt, både denna och förra mensvärk sen nån dag innan äl som håller i sig ca 1,5v. Gick från en oregelbunden cykel på 35 dagar till 27 dagar. Är väl det jag har märkt. Stor skillnad vid äl, känns mycket mer
  • Mysmia79
    joss82 skrev 2014-08-10 20:02:09 följande:
    Hur äter du dem? Slutar du vid äl eller äter du hela tiden? Blir inte riktigt klok på hur man borde göra?
    Ja har ätit från första mensdagen till äl och på kvällen, läste att det skulle va bättre
  • Mysmia79
    joss82 skrev 2014-08-11 10:09:05 följande:
    På kvällen? Ok. Jag tar nog på morgonen som det står på burken, men tänker också sluta vid ÄL. Åh, hoppas den kommer lite tidigare nu!
    Har läst mycket om dem på nätet och många tycker den har bättre effekt när man tar den på kvällen. Går nog bra vilket som :)
  • Mysmia79
    Iskristall skrev 2014-08-14 12:16:24 följande:

Hej tjejer!

Mysmia79, jag är på dag 3 efter äl, alltså dpo3, eller äl+3 eller hur man bäst uttrycker sig smile1.gif Men jag tempar och min kurva ser lite mysko ut så jag får se vad som händer framöver om äl flyttas?
    Men jag väntar iallafall.

Hur går det själv?

Nja är på äl+7 eller bim-4 (har bara 11 dagar i mellan) nu på förmiddagen har det huggt till ordentligt när jag gjort en hastig rörelse och när jsg nös. Precis nu stack det flera ggr på vänster sida. Vet inte om det fester eller vad det kan va. Har blivit lite öm i vänstra bröstet med (som jag fått nån gång förut en vecka innan mens). Ska testa på lördag tänkte jag, har bara ett test kvar
  • Mysmia79

Smyg tog ett test i går, tycker jag ser en svag svag rosa linje. Testade och lysa i genom det och då ser jag det också. Undra om jag kan hålla mig tills på lördag och testa haha testoman ju ;)

• Mysmia79
    MrsLowlife skrev 2014-08-14 16:39:45 följande:

Sagt och gjort! Nu väntar vi på tid från fertilitetsmottagningen på Sofiahemmet i Stockholm. Enligt barnmorskan någon gång i december och då har vi försökt i exakt ett år. Min man hade kontaktat sin husläkare som när han hört min ålder (snart 34) sagt att jag var ung... Men det är ju med stockholmsmått såklart.

Jag passade även på att berätta för mina föräldrar att vi försöker och det blev glada av min uppriktighet så det känns jättebra alltihopa.

Förresten; hur smygtestar man Mysmia79? ;)

Det gör man när man inte kan hålla sig fast man vet att det är alldeles för tidigt hahsha
  • Mysmia79
    Vinterdröm skrev 2014-08-15 08:08:27 följande:
    Huggen i ligamenten när jag vred mig eller nös var mitt första graviditetstecken, sedan uteblev ju mensen förstås. Nu när jag är i v 20 får jag fortfarande försöka nysa försiktigt och inte resa mig upp för hastigt eftersom det hugger till rejält i magen. Vill inte ge dig falska förhoppningar men kan vara ett tecken på att livmodern växer Glad För mig var det en extremt tydlig skillnad jämfört med innan.
    Tog ett test i dag äl+8 (bim-3) men det va ju jätte negativt
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?