Inlägg från: Bebislängt |Visa alla inlägg
  • Bebislängt

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Tedax skrev 2014-03-10 20:19:44 följande:
    ÄL+6 och har åkt på magsjuka, som tur en ganska lindrig variant. Någon som vet om det påverkar en eventuell tidig graviditet?

Tycker att min tempkurva är väldigt lik den jag hade när jag var gravid med sonen, hoppas det är ett bra tecken.   

Håller tummarna! Med tanke på hur mycket folk kräks för att de är gravida så är log inte lite magsjuka nån fara. Se till att du får i dig mycket vätska bara!
  • Bebislängt
    Tedax skrev 2014-03-15 13:23:30 följande:
    ÄL +11 och ett tokblankt graviditetstest.

Det fick jag på ÄL +12 också :)
  • Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-03-16 09:35:10 följande:
    Grynis: bättre lycka denna gång!

MIna bröst har svullnat upp minst 1 kupa (eventuellt ännu mer), och mina bh:ar är för små. Har inte tänkt på om brösten brukar svullna upp så här innan mens, men jag tycker att jag borde ha märkt det tidigare eftersom bh:arna inte ens passar. De ömmar lite ibland också, men inte särskilt mycket. Har "mensvärk" sedan tre dagar tillbaka, men det kan även vara tarmarna som spökar. Har haft problem med lös mage också. Nu är det bara fyra dagar kvar tills jag ska testa i alla fall. Om inte mensen har dykt upp innan dess vill säga.

Lycka till! Det låter ju onekligen som om nåt är därinne. :) Jag kände ingenting alls innan BIM. Det enda som kunde ha avslöjat var att jag hade 37.1 i temperatur varje dag motför annars brukar jag variera mellan 36,5 och 36,8.
  • Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-03-16 10:11:42 följande:
    Ja, jag hoppas verkligen! Jag kan känna av lite mensvärk några dagar innan BIM i normala fall, så jag törs inte "tro" för mycket på mina symptom. Min temperaturkurva ser ut så här nu, men jag vet inte hur jag ska tolka det hela (mer än att det håller sig ovanför den vågräta linjen). Har inte tempat tidigare månader, så vet inte vad som är "normalt" för min kropp. Bara att hoppas

Spännande! :D Jag hade "mensvärk" dan innan BIM och på BIM, men jag fattade ju inte att växtvärk kändes likadant så jag trodde ju att det var mensen som var på väg hehe. Håller alla tummar! När är BIM?
  • Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-03-18 06:53:55 följande:
    Och så kunde jag inte vänta längre med att testa. Jag är världens mest nyfikna människa tror jag .

Maken är inte hemma, men han fick det glädjande beskedet per sms väldigt tidigt i morse.

Fick mitt  på ÄL+12

Ett svagt, men klart synligt rosa streck.

Symptom: betydligt större bröst sedan 7 dgr efter ÄL, lätt molvärk (nu får man sluta skriva mensvärk ;)) och lite rapig. Men det som är nästan mest tydligt är faktiskt hur mina husdjur har reagerat. Sedan 3 dgr efter ÄL har de legat hos mig konstant, ena honan luktar och slickar på mig (har hon aldrig gjort förut). Det kanske inte är möjligt att upptäcka en graviditet 3 dgr efter ÄL, men mina husdjur gjorde nog det ändå . 

Jag fortsätter att hålla mina tummar och tår hårt för alla er som väntar!

Va roligt! Grattis!! :D
  • Bebislängt

Vildhallon: hur går det för dig?

Jag gjorde kub igår och fick helt ok siffror, blev även framflyttad igen och går in i v14 i morgon. Gjorde du kub?

• Bebislängt
    Vildhallon skrev 2014-03-23 21:05:54 följande:
    Ja vi gjorde KUB och det gick jättebra! Nu väntar vi på RUL i slutet av april!

Hur går det för dig?

Det går bra! Hade önskat lite högre siffror på kuben men tror kanske inte att man är helt nöjd så länge man inte får 1:20000 :) Men allt såg bra ut och jag blev framflyttad igen och är nu 13+2. När är du nu? Jag har också RUL i slutet av april. Sista, faktiskt. :)
  • Bebislängt
    Vildhallon skrev 2014-03-24 09:48:44 följande:
    Vi fick aldrig någon siffra. De ger inte ut det här i vårt landsting så länge det inte bedöms som hög risk. Det känns bra att inte veta någon siffra faktiskt

Vi är i 14+6 idag och vi har aldrig blivit flyttade utan varje gång vi varit på ett ultraljud så har jag frågat om vi ligger rätt i tid och varje gång har de sagt ja Vi kommer att göra RUL någon vecka senare än "normalt" men det var svårt att få tid.

Jag är nog inne i vad man kan kalla "spökveckorna". Jag känner inga särskilda symptom längre förutom att magen är supertrög och jag fortfarande mår illa om jag inte ätit på länge. Annars är jag piggare och orkar mer! Skönt!

Vad härligt! Hade också önskat att vi inte hade fått mån siffra. Även om vi fick 1:9000, vilket ju är jättebra så går jag och tänker på varför vi inte fick lägre. Men nu har jag släppt det lite grann.

För mig kändes det skönt att bli framflyttad igen eftersom jag vet exakt när vi hade sex och blev lite orolig sist om den i så fall inte växte som den skulle eftersom jag blev tillbakaflyttad sex eller om det var sju dagar. Men nu känns det bättre och mer rimligt.

Vad härligt att må bra! Jag känner mig också piggare, förutom att jag är sjuk just nu. Men förutom trötthet så har ju jag inte direkt känt nåt alls under hela graviditeten. Har du fått mage än? Jag har jättelite gravidmage men så har jag lite mage sen innan också. Hade jag varit smal skulle det nog ha synts en del :)

Tycker fortfarande att det hade varit kul med en gemensam tråd för alla som plussar på den här tråden :)
  • Bebislängt
    majja77 skrev 2014-04-02 11:25:06 följande:

äl+10, tjuvtestade igår med cb, fick streck om jag höll upp det mot fönstret, såklart ingeet att lita på, hur bra är igentligen rfsu testa tidigt? har hört att det visar senare än vad cb gör? det är ju konstigt för det ska ju mäta från 10 och cb från 25. någon som tycker något om detta? eller har erfarenhet?

När jag googlade på RSFU testa tidigt förut så fick jag upp alldeles för många som fått positivt svar fastän de inte var gravida för att jag skulle våga prova dem. Bäst att hålla ut några dagar till tror jag :)
  • Bebislängt
    Ljusfat skrev 2014-04-09 19:23:17 följande:

Hmm hade bim i måndags. Ännu ingen mens och inget plus. Är det kört då? Bara att invänta mensen? Vågar jag ta mig en cider idag när jag fyller år? :)

En cider är nog inga problem. Om du skulle vara gravid så får fostret all sin näring från gulesäcken och inte från dig så här tidigt. Men så fort man fått bekräftat så ska man förstås inte dricka mer oavsett.

Själv plussade jag inte förrän dagen efter BIM och hade då hunnit få i mig både tre och fyra glas vin dagarna innan för jag var så säker på att jag inte var gravid.
  • Bebislängt
    joss82 skrev 2014-04-24 21:02:56 följande:

Ni som är eller har varit gravida, hur har er mage känts före BIM? Är på ÄL+8 nu, har inte mensvärk men annan typ av magsmärtor. Har haft lite ont hela dagen idag, inte molande utan lite skarpare smärta som varierat under dagen. Får mer ont när jag tex sitter ner och jeansen trycker åt. Känner mig även uppsvälld. Någon som haft liknande? Tycker inte det brukar kännas så.

Jag hade som mensvärk dagen innan BIM och på BIM men annars minns jag inte att jag kände av något annat. Ett par veckor efter plusset hade jag som mer huggande värk i magen och ont i ena äggstocken. Men sånt kan ju variera när och hur.
  • Bebislängt
    majja77 skrev 2014-05-02 10:37:33 följande:

Kräks Bim-5 idag och neg på test, jag trode verkligen det tagit sig den här gången med tanke på att jag fick en sån där flytning på äl+6, men inte då...så kroppen kan tydligen få så utan att det är en graviditet, nu har jag minsann haft alla symptom man kan ha och ändå inte va gravid.Kräks så nästa gång blir det försök 12 och ett år har gått!! Kräks

Jag hade tvärnegativt test på BIM-3 och det är väl då de säger att man ska testa som tidigast helst för att få korrekt resultat? Plussade inte förrän BIM+1 :)
  • Bebislängt
    lill grodan skrev 2014-06-24 12:45:03 följande:

Måste bara få berätta att det var inte min mens utan bara en mindre blödning. För jag är nämligen gravid!!! Nu när allt var klart med IVF och vi kännde att det ordnar sig till hösten. Så går jag och blir gravid på egen hand. Orolig men otroligt lycklig!

Grattis! Vad härligt!
  • Bebislängt

Hej! Jag tittar fortfarande in här ibland och håller tummarna för alla. Tänkte bara säga att jag fick en liten, liten blödning ett par dagar innan mens när jag hade blivit gravid. Så jag tror att det är ett gott tecken :)

Fortsatt lycka!

• Bebislängt
    Coccolina skrev 2016-01-06 11:59:53 följande:

Outar mig lite nu visserligen.... Men här är min tråd 35+ som längtar efter första barnet....

Som jag skriver där så längtar jag... och hoppas... och vill börja vägen mot ett plus men måste få med pojkvännen på tåget... Och om han inte hänger på snart så blir det att göra det hela helt ensam..... 

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
    Hej! Jag hängde i den här tråden tidigare och var i en liknande sits med en sambo som inte kände sig redo. Vi hade varit tillsammans i fem år när jag ställde ultimatum att antingen skaffar vi barn nu eller så gör vi slut. Han var 40 och jag kände väl att han aldrig kommer känna sig 100% redo utan en liten knuff. Kanske är det samma din kille behöver? Jag kände att jag kunde chansa eftersom jag ansåg att ett barn var viktigare än vårt förhållande.

Idag har vi en liten 1,5-åring så jag fick det bästa alternativet och jag har börjat bearbeta killen inför att kanske skaffa en till om ett par år, hehe.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?