• FruA78

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Iskristall: Började första försöket nu efter förbudet. Hade Bim igår ingen mens än men negativt på stickan. Känns jättejobbigt att det inte fungerade nu, blir 20:e försöker nästa gång. Så trött på det här.

Håller tummarna nu för dig!

• FruA78

Tack iskristall!

Idag kom mensen, två dagar för sent :(
    Nästa bim 13/7.

Håller tummarna glitterlina att det går vägen för er :)

• FruA78

Iskristall nej vad jobbigt med mens och att vänta till vintern. Hur var det har ni gjort utredning?

I veckan har jag ringt till både kvinnokliniken där jag blev skrapad och till en privat ivf-klinik. Kvinnokliniken tyckte att jag ska ringa efter sommaren till den gynekolog som vi gjorde halva utredningen hos och om de inte vill göra klart ska jag ringa till dom. Ringde till en ivf-klinik där de både gör privat och via lanstinget hade tur att de precis fått en avbokning så jag fick tid nästa torsdag. Får se om de vill hjälpa oss. Håller tummarna för det för nu är det 20 månader sedan vi började försöka få barn och det tar på krafterna.

• FruA78

Grattis Lantlollan! Håller tummarna nu för er :)

Var själv hos kliniken igår och det gick jättebra. Vi fick börja utredningen igår behöver inte vänta tills det gått 1 år efter missfallet :) Jag tog bara 2 prover igår men ska tillbaka igen i mitten av augusti för att spola äggledarna och ta mer blodprover då. Kliniken stänger nu och öppnar igen den 10 augusti. Gjorde ultraljud och tydligen hade jag precis haft ägglossning ev i onsdags samma dag jag hade positivt på stickan. Vi hade senast sex i söndags men det ska kunna räcka sa hon :) Känns skönt känner mindre stressad nu när vi ska få hjälp.

• FruA78

Iskristall då får vi hoppas att ni får komma igång om 6 månader :)

• FruA78

Iskristall: Jobbigt om ni missat äl :(

Här går det inget bra alls, tidigt missfall denna månad. Fick plus på lloyds tidiga test som sedan bara blev svagare och svagare :( Mensen kon 2-4 dagar för sent med.

Nu vet jag inte hur vi ska göra med denna månad, om vi ska försöka eller inte. Vi åker till Sicilien om 5 veckor och tanken med resan var att vi ska åka och vila upp oss inför höstens nya försök och utredning. Får ångest av båda alternativen, ångest om jag blir gravid för tänk om jag får missfall på semestern eller om det är en mola igen. Om jag skulle vara gravid så skulle jag bara vara i v. 5+3 innan vi reser och då går det inte avgöra om det är en mola eller inte. Får ångest att inte försöka för tänk om det är guldembryot. Hur tänker ni som försökt länge ? Min man vet inte heller hur vi ska göra. Jag är nu bara på äl +6 så vi har några dagar att tänka. Men känner mig så kluven :(

• FruA78

Tack för råden. Vi körde på denna månad med men måste ta nya tag igen fick mens idag :( Blir 22:a försöket och idag är det har det precis gått 6 månader sedan senaste missfallet.

Hur går det för er andra?

• FruA78

Tack Dahlin79

Ja det är frustrerande men efter detta försök så har jag ställt in mig att det kommer ta lång tid för att bli gravid igen och att vi mest troligt kommer behöva ha hjälp.

Vad skönt att allt såg bra ut :) Jobbigt med att du mår dåligt. Jag brukar inte må illa när jag är gravid men har alltid frossa och trött. Hoppas att ditt illamående snart går över.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?