• daisy80

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Iskristall skrev 2015-04-17 06:42:44 följande:

Hej GlitterLina! Här händer inget. Vi väntar på utredning i början på maj, och har paus tills dess.

Hur går det för er?

Bra att ni får komma på utredning! Men behöver man ha paus för det?
  • daisy80
    FruA78 skrev 2015-04-19 14:47:17 följande:

Daisy:nej vad trist med mens.

Hur länge har ni försökt? Hoppas ni får hjälp med utredning snart.

Vi har försökt sen i somras. Ringde fertilitetskliniken och de skickade hem papper som vi fyllt i, känns bra att ha gjort första steget iaf. Men jag har ändå en känsla av att vi kommer lyckas på egen hand.. Men bra med en backup-plan.

Här väntas det på äl nästa vecka. Hur går det för er andra?
  • daisy80
    Iskristall skrev 2015-05-05 20:20:04 följande:

Hej tjejer!

Vi har påbörjat utredning. Fått remisser på blodprover och "spolning" osv så nu får vi se hur långt vi kommer innan semestrarna. Läkaren tyckte att vi skulle gå på ivf direkt. Så det är nog planen. Jag har börjat få lite kalla fötter när det gäller barn, men jag är nog mest rädd för förändringen som kommer i och med barn.

Hej lantlollan och lycka till!

Hur går det för er blåblomman och JayCee?

Vad skönt att utredning är på G! Hur lång tid tog det för er att få remisser etc? Fick ni hem papper att fylla i först? Vi fyllde i papper för ca 2 veckor sedan, vilket var det första steget, nu undrar vi vad nästa steg är, när de kommer kontakta oss, osv? Man är ju lite otålig! :)
  • daisy80

Iskristall: det verkar funka lite olika i olika landsting. Vi fick remisser för blodprovstagning och spermaprov idag på posten, och proverna ska lämnas så att svaren på dem finns innan vårt första besök, som ska vara inom 3 månader.. Nåja det är skönt att det är igång nu iallafall. Men man får nog vara beredd på en del väntan ja.

• daisy80
    JayCee skrev 2015-05-06 20:05:34 följande:

Fick min mens igår, på BIM+1. Känns så hopplöst, men försöker tänka att det bara var vårt tredje riktiga försök.

Funderar på att kontakta sjukvården för att kolla att allt står rätt till hos mig, hormon-nivåer och sånt (vet inte ens vad en kan kolla!). Får klara utslag på ÄL-stickor, men har i princip inget äl-sekret.

För mig har det varit tvärtom de två senaste cyklerna: tydligt äl-sekret i flera dagar, men aldrig fullt utslag på äl-stickorna, som jag normalt brukar få... Förvirrande!
  • daisy80
    RapidAngel skrev 2015-06-15 22:30:10 följande:

Hej! Hoppar in!
    33 år, första barn, BIM 19-21(olika i olika appar) skengravid och toknojig.

Tänkte testa på onsdag på ÄL +9.

Hade blödning + tempdipp idag. Hävdar att det är "implementationsrelaterat" men är förmodligen tanten som knackar på.

Hej och välkommen! Lycka till och hoppas du slipper tanten..!
  • daisy80
    Iskristall skrev 2015-06-15 18:41:43 följande:

Men vad trist FruA78!

Vi var på återbesök hos gyn idag. Inga tester eller prover visar i dagsläget några fel eller hinder för oss att bli gravida. Så nu går det iväg en remiss till ivf. Vi får fortsätta som tidigare med egna försök. Har tidigare diagnostiserats med pco, men det verkar ha mildrats med tiden.

Vad skönt att ni är friska och att proverna visade bra. Vi var hos gyn igår på första besöket, för att få provsvar bl.a. Vi hade båda helt normala prover (hormonprover + spermietest) samt att jag fick göra en gynundersökning som också var normal. Så det känns ändå skönt. Konstigt att veta varför det ändå inte tar sig, kanske vill jag för mycket. Vi blev rekommenderade att försöka själva i ett halvår till så det är bara att fortsätta! Kramar
  • daisy80
    Iskristall skrev 2015-06-16 18:08:18 följande:

Daisy skönt att allt såg bra ut för er också! Nu håller vi tummarna för oss och alla andra! Hade du gjort spolning av äggledarna? Jag gjorde en precis här för ca en vecka sen och hoppas att det skulle vara skillnaden på graviditet eller inte. Jag greppar efter halmstrån

Nej det är det enda jag inte gjort, spolning av äggledarna. Kan få komma och göra det efter sommaren om jag vill, sa de. Men vad bra att du fick göra det, ja vi hoppas på att det är det som gör att det händer!

Här är det äl på G, tror den blir imorgon, så nu är det nya försök som gäller
  • daisy80
    GlitterLina skrev 2015-06-26 22:28:03 följande:

Här va det några dar sen någon skrev.. Hur går det?

Stort grattis! Så underbart!!
  • daisy80
    Iskristall skrev 2015-06-27 07:49:38 följande:

Här var det mens

Grattis GlitterLina!

Trist, vet hur det känns :( Du får tänka att ni får hjälp snart om det inte tar sig!

Själv har jag bim om ca en vecka.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?