Inlägg från: Vildhallon |Visa alla inlägg
  • Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Lantlollan skrev 2014-02-03 15:37:46 följande:
    Såhär såg äl-testet ut btw.

Gjorde du något gravtest? Hur mycket blöder du? Ägglossningstest ger även utslag för HCG så du kanske skulle ta ett gravtest? En del blöder ju ändå trots att de är gravida!
  • Vildhallon
    Bebislängt skrev 2014-02-05 14:21:40 följande:
    Läget är lite upp och ner nu. Har varit på gynakuten där de först konstaterade MA men till slut hittade ett litet litet embryo och eventuellt såg hon även hjärtslag. Läkaren verkade mer positiv än jag själv men så är det rätt svårt att gå från att acceptera MA till att faktiskt vara gravid igen. Känner mig fortfarande tveksam. Enbryot var också mycket mindre än det borde vara med tanke på vilken vecka jag är i men det kunde bero på flera saker sa hon. Deb växer ju också rätt snabbt så ett par dagars missräkning har ju betydelse för storleken. Jag väljer att tro på ett friskt embryo med hjärtslag. Ska få nytt vul om två veckor så förhoppningsvis har den växt till sig då och jag kan se tydliga hjärtslag.

Det visade sig också att jag har ett myom i livmodern på ca 4cm som du är det största orosmomentet som gör att det kommer att vara omöjligt att slappna av det minsta innan graviditeten har gått så långt att bebisen kan överleva även om den kommer ut för tidigt. Min förhoppning är så klart att myomet inte växer eller växer väldigt lite och inte kommer att störa graviditeten. En väldigt omtumlande dag hade jag igår och jag antar att de här två veckorna kommer att släpa sig fram.

Fy vilken jobbig sits! Jag håller tummar och tår för att embryot växer till sig och att myomet inte påverkar. Vad jag förstår så är myom ganska vanligt? Vad sa gynekologen? Kramar
  • Vildhallon
    Bebislängt skrev 2014-02-07 09:45:03 följande:
    Oj, vad långt jag skrev. Är nog lite skärrad fortfarande :D

Det är bara roligt att du skriver långt! Vad tråkigt att läkaren var så konstig, man vill ju ha raka besked när man är där! Självklart är det viktigt att få veta så man kan slappna av! Min gyn frågade ungefär "när vill du komma nästa gång då?" och jag sa att jag vore jättetacksam om jag kunde få komma tillbaks i v 10 och sedan är jag nöjd för vi ska göra KUB-test i v.12 och det är ju också ett ultraljud Tråkigt att det är så olika som som gravid och orolig är det inte alls roligt!

Vi ska på nytt ultraljud den 11:e och vi är i v.9 (8+3 idag för att vara exakt). På tisdag kommer vi vara i v.10 (9+0) och det känns bra att det då "bara" är tre veckor kvar av de första 12. Jag hoppas så att det går vägen den här gången! Har ett jättesug efter lagad mat vilket är bra. Inget godis eller andra onyttigheter utan bara MAT!

Hur känner du dig i övrigt?
  • Vildhallon

Förstår det där med att man inte känner igen sig själv.

Jag mår illa men det varierar från dag till dag. Aldrig så jag spyr dock, men jag mår alltid mer eller mindre illa. Det ligger alltid i bakgrunden och "pyr" på något sätt. Jag har absolut noll lust att äta söta saker, vilket är skönt Salt mat men även sura, syrligat eller allmänt friska smaker är ofta efterlängtade. (Dock inte godis eller chips). Jag mår mycket bättre när jag äter. Är jag hungrig mår jag mer illa.

Jag har inte vågat ansluta mig till någon BF tråd än, men när de 12 veckorna är förbi och allt fortsatt ser bra ut så får du gärna visa mig vart tråden är

• Vildhallon

Välkommen MissErabel!

Pepp till alla er som väntar BIM eller har passerat den.

Jag känner mig lite förundrad... Vi var på nytt VUL idag (9+0) och den lille hade växt precis enligt beräkning och låg och viftade med armarna! Så fantastiskt att få se! Nästa gång det blir ultraljud är ju vid KUB och då har vi troligen passerat v 12. Tre veckor kvar till den magiska gränsen...

• Vildhallon
    Lantlollan skrev 2014-02-14 11:24:49 följande:
    Är det bara jag som blir väldigt provocerad av de som planerar hit eller dit med datum och månader? Nu är jag typ sist i vänkretsen med att försöka få barn och jag har därmed hört om så många på nära håll som försökt väldigt länge. IVF gång på gång osv.

Det finns inte i min värld att hoppa över eller inte försöka bara för att ett eventuellt BF skulle hamna sent på året. Jag tycker att det känns så himla nonchalant och naivt.

Jag håller med! Vad spelar det för roll? Människor tror att vi har kontroll hela tiden men det finns i princip inget av denna process vi kan kontrollera till 100%. Tänk om "guldägget" släpper i februari/mars? Är det inte bättre att få ett barn som är fött i december än att kanske missa chansen? Alla tänker olika förstås, och detta är min uppfattning
  • Vildhallon
    Bebislängt skrev 2014-02-17 09:59:01 följande:
    Äntligen är det dagen för mitt andra vul. Jag har varit så orolig sen det förra men nu har jag helt plötsligt en jättebra magkänsla. Hoppas den stämmer :)

Jag håller tummarna för dig! Berätta gärna hur det gick sen!

Imorgon går vi in i 10+0. KUB börjar närma sig och nästa måndag ska vi till BM igen. Hon skulle beställa tid för KUB då och förhoppningsvis hinner vi göra den i slutet av nästa vecka eller i början av veckan efter. Det skulle i och för sig vara skönt att göra KUB:en efter 12+0 så vi kan se att allt har gått bra. Visar KUB:en låg risk så känner jag att jag kan börja slappna av på riktigt Man befinner sig lite i ett vakum även om jag verkligen försöker slappna av och njuta av graviditeten nu. Vi vill ju så gärna att det ska gå bra den här gången!

Kram på er alla
  • Vildhallon
    Bebislängt skrev 2014-02-17 18:52:19 följande:
    Nu har jag varit på vul. Knodden hade växt men jag blev tillbakaflyttad fem dagar, vilket känns som en evighet så nu är jag i 7+6 igen. Men eftersom den hade växt som den skulle sen sist så var jag väl bara lite senare än jag trodde. Så fick vi se ett litet tickande hjärta. Kändes otroligt skönt! Myomet hade inte växt alls och gynokologen tyckte inte att det satt så till att det skulle vålla några problem. Och blödningen nedanför hinnsäcken var helt borta. Bara underbara nyheter alltså! *lycklig*

Åhh vad roligt att höra! Då är du i 8+0 idag då. Jag gick precis in i 10+0 idag så då är det bara två veckor mellan oss
  • Vildhallon
    Lantlollan skrev 2014-03-06 17:00:12 följande:
    Missfall. Ledsen. :(

Jag beklagar Jag vet hur det känns och skickar en varm kram till dig. Hjärta
  • Vildhallon
    Mon bébé 81 skrev 2014-03-18 06:53:55 följande:
    Och så kunde jag inte vänta längre med att testa. Jag är världens mest nyfikna människa tror jag Flört.
    Maken är inte hemma, men han fick det glädjande beskedet per sms väldigt tidigt i morse.

Fick mitt Plus på ÄL+12
    Ett svagt, men klart synligt rosa streck.

Symptom: betydligt större bröst sedan 7 dgr efter ÄL, lätt molvärk (nu får man sluta skriva mensvärk ;)) och lite rapig. Men det som är nästan mest tydligt är faktiskt hur mina husdjur har reagerat. Sedan 3 dgr efter ÄL har de legat hos mig konstant, ena honan luktar och slickar på mig (har hon aldrig gjort förut). Det kanske inte är möjligt att upptäcka en graviditet 3 dgr efter ÄL, men mina husdjur gjorde nog det ändå Flört

Jag fortsätter att hålla mina tummar och tår hårt för alla er som väntar!
    Grattis!! Vad roligt! {#emotions_dlg.flower}
  • Vildhallon
    Bebislängt skrev 2014-03-20 12:00:20 följande:
    Vildhallon: hur går det för dig?

Jag gjorde kub igår och fick helt ok siffror, blev även framflyttad igen och går in i v14 i morgon. Gjorde du kub?

Ja vi gjorde KUB och det gick jättebra! Nu väntar vi på RUL i slutet av april!

Hur går det för dig?
  • Vildhallon
    Bebislängt skrev 2014-03-23 21:32:27 följande:

Det går bra! Hade önskat lite högre siffror på kuben men tror kanske inte att man är helt nöjd så länge man inte får 1:20000 :) Men allt såg bra ut och jag blev framflyttad igen och är nu 13+2. När är du nu? Jag har också RUL i slutet av april. Sista, faktiskt. :)

Vi fick aldrig någon siffra. De ger inte ut det här i vårt landsting så länge det inte bedöms som hög risk. Det känns bra att inte veta någon siffra faktiskt

Vi är i 14+6 idag och vi har aldrig blivit flyttade utan varje gång vi varit på ett ultraljud så har jag frågat om vi ligger rätt i tid och varje gång har de sagt ja Vi kommer att göra RUL någon vecka senare än "normalt" men det var svårt att få tid.

Jag är nog inne i vad man kan kalla "spökveckorna". Jag känner inga särskilda symptom längre förutom att magen är supertrög och jag fortfarande mår illa om jag inte ätit på länge. Annars är jag piggare och orkar mer! Skönt!
  • Vildhallon
    Bebislängt skrev 2014-03-24 10:07:18 följande:

Vad härligt! Hade också önskat att vi inte hade fått mån siffra. Även om vi fick 1:9000, vilket ju är jättebra så går jag och tänker på varför vi inte fick lägre. Men nu har jag släppt det lite grann.

För mig kändes det skönt att bli framflyttad igen eftersom jag vet exakt när vi hade sex och blev lite orolig sist om den i så fall inte växte som den skulle eftersom jag blev tillbakaflyttad sex eller om det var sju dagar. Men nu känns det bättre och mer rimligt.

Vad härligt att må bra! Jag känner mig också piggare, förutom att jag är sjuk just nu. Men förutom trötthet så har ju jag inte direkt känt nåt alls under hela graviditeten. Har du fått mage än? Jag har jättelite gravidmage men så har jag lite mage sen innan också. Hade jag varit smal skulle det nog ha synts en del :)

Tycker fortfarande att det hade varit kul med en gemensam tråd för alla som plussar på den här tråden :)
    Jag håller med om en gravidtråd för oss här! Jag har skrivit i en annan tråd, men det är så många där och jag känner mig inte så hemma där.

Jag har fått lite mage och nu börjar kollegorna att fråga. Jag har också mage sedan innan och det kombinerat med svullen mage i övrigt (trög) så syns det ganska mycket. På kvällen är det värst för då står magen verkligen rätt ut! Nu är det exakt 28 dagar kvar till RUL. Bara att vänta....
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?