Inlägg från: Alla hemma |Visa alla inlägg
  • Alla hemma

Oplanerat gravid i v. 8, vet inte hur jag ska göra!

Jag blev oplanerat gravid sista terminen på gymnasiet, med en kille jag varit tillsammans med i 4 månader. Visst har jag haft det lite knapert ekonomiskt, men jag ångrar aldrig mitt beslut att bli mamma då! Ekonomin tenderar lösa sig och det finns ju inget som hindrar att du fortsätter plugga efter mammaledigheten.

• Alla hemma
    Anonym (TickTack...) skrev 2014-01-02 16:37:27 följande:
    Det är precis så jag också tänker.

Men jag vet inte om den lilla stunden då jag genomgår en abort är så mycket värre än hela den situationen jag skulle sätta mig i då jag i 18 års tid måste ta ansvar för ett annat liv. Jag tänker på allt jag skulle missa om jag gör en abort och jag tänker på allt jag skulle missa om jag behöll barnet. :(

Ja det är ju ett beslut man måste fatta själv, hur jobbigt det än är. Jag har iaf aldrig känt att jag gått miste om något. Möjligheterna är lika många även när man är mamma, även om de kanske ser lite annorlunda ut.
  • Alla hemma
    Anonym (TickTack...) skrev 2014-01-02 18:00:08 följande:
    Men jag vet inte hur jag ska orka med det när min kille är så förtvivlad. Jag vet inte ens själv om jag är mogen för detta. Jag har, precis som han, aldrig önskat mig ett barn.

Själv tyckte jag barn var nåt av det jobbigaste som fanns och hade bestämt att jag aldrig skulle ha några. Det är inte mycket i mitt liv som blivit som jag tänkt mig, men det mesta har blivit väldigt bra ändå. Det finns stöd att få av kurator på kk. Kanske vore nåt?
Svar på tråden Oplanerat gravid i v. 8, vet inte hur jag ska göra!