• maengs

Oplanerat gravid i v. 8, vet inte hur jag ska göra!

Tråkigt att du kände att du behövde göra en abort Ts. Hoppas aldrig du hamnar i en så jobbig sits igen. Hur har det gått för Anonym (h)? Om du vill ha något råd från mig så skulle jag säga behåll eftersom det redan är ett litet liv därinne och just det livet får man aldrig igen även om man blir gravid senare i livet.  

• maengs
    Emmask skrev 2014-02-13 22:04:07 följande:
    Det finns ingen anledning att behålla ett barn "för att det är ett litet liv som aldrig kommer tillbaka". Jag tycker inte att man ska uppmuntra unga tjejer med allt framför sig att styra om hela livet i en riktning de inte valt, med argument om att embryon som har några veckor på nacken på något vis är heligt liv. De behöver inga moralkakor baserade på tveksamma definitioner av "liv". Visst känns det annorlunda när man väl har ett embryo i sig (har själv ett på tio veckor nu) men att lägga på andra moraliska förpliktelser när vi har aborträtt i Sverige, är onödigt och gynnar i min mening ingen. Så, ts, njut av den frihet du har. Åren mellan 19 och 29 har varit de bästa i mitt liv och nu vid 29 är jag oerhört redo att ta mig an detta barn om det vill stanna hos mig. Jag beundrar 19-åriga mammor, men är själv glad att jag fått dessa år för mig själv och skulle aldrig nånsin antyda att någon som väljer abort gör fel val.
    Hmm tveksamma definitioner av liv? Att det är ett mänskligt liv redan från befruktningen är vetenskap, det är inte nåt jag hittat på. Och att det skulle vara mer ok att uppmuntra någon att satsa på sitt eget liv än att uppmuntra någon att satsa på livet i magen förstår jag inte riktigt. Men detta är nog inte platsen för en sån diskussion. Så vi får väl komma överens om att vi inte är överens. Hoppas allt går bra för dig!

Mvh Maria 
Svar på tråden Oplanerat gravid i v. 8, vet inte hur jag ska göra!