Tiana skrev 2014-05-14 09:20:27 följande:
Ja, det är riktigt frustrerande det där Lilyhammer! Nu har jag inte så många som har fått flera barn, men det känns. Och det rejält vissa dagar :(
Adoption är något jag precis börjat fundera på själv. Var kan man hitta information om det?
Det roliga är, när man börjar se folk få 3 barn och uppåt är det som att man inte ens längre bryr sig. Som att hjärnan stänger av för att orka med...Men då är jag också mest avundsjuk på alla gravida. Det är nåt så vansinnigt vackert med den växande magen....
Och det där härliga pirret att få längta och fantisera i 9 månader....så
Jag hittade adoptionscentrum . se som har massa information.
Men problemet är ju att de flesta länder kräver att man måste ha varit gift i minst 2 år innan man kan gå vidare som par!!! :(
Jag förstår inte logiken, det finns rent utav sagt IDIOTER som skaffar barn. Barn som växer upp i i misär, som placerars i fosterhemsfamiljer, de som får växa upp med missbrukande föräldrar, de som knappt ens har råd att mätta sina barn.
Men om jag och min sambo har varit ett kärleskfullt par i flera, flera år och har god ekonomi tillsammans (visst vi har inte flera hundra tusen på banken) men vi har pengar så det räcker och blir över. Och tänker ma på de miljontals barn som lever utan föräldrar, de som lever på gatan, som växer upp i barnhem i fattiga länder tills de blir 18 år...vi hade utan tvekan kunnat ta emot två barn redan idag och älskat de mer än livet. Tagit hand om dem, försörjt dem, fostrat dem och gett de ett fantastiskt liv fullt med möjligheter...men nej...då tycker andra länder att bra ekonomi räcker inte. Vi vill ha i princip rika människor. De som har råd att lägga ut upp till 400 000 på en adoptionsprocess. Ironiskt??