• benedikten

Om ni bara kunde uppskatta kärlek....

Med mitt första barn tackade vi ja till besök. Både mina föräldrar och svärföräldrar kom på besök. Jag minns det som fruktansvärt påfrestande. Vi fick en dålig start med lite sömn och ledsen bebis. Men för att inte göra familj och släktingar ledsna och besvikna tog vi emot besök fast vi inte orkade.

Nu med nästa barn är det besöksförbud första veckan. Vi ska bara tänka på oss och se till att vi mår bra sen får alla komma på besök. Känns jätte skönt och alla är fullt förstående.

• benedikten
    Mariohn skrev 2014-01-06 20:09:43 följande:
    Toppenbeslut : )  Och ett sådant man kan ångra om man skulle piggna till och längta efter att få besök tidigare : )  

Tack:) Nej jag kommer inte ångra mig. Ska bli mysigt att bara vara vår lilla familj första tiden när bebisen kommer. Tycker alla borde stå på sig och våga säga till släkt och vänner att ge en lite andrum precis när bebisen har kommit. Om man nu inte älskar en massa besök.

Tycker man har rätt till det utan att det ska uppfattas att man inte uppskattar eller tycker om sin familj/släkt.
Svar på tråden Om ni bara kunde uppskatta kärlek....