Inlägg från: Anonym (väntar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (väntar)

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

är det någon här som fått mail om intervju på sista tiden? isåfall, när ansökte ni och när fick ni mailet om intervju?

• Anonym (väntar)

oj, det gick fort! Vet ni vart eran ansökan ligger, och vilket land gäller detta? hade ni ansökt om förtur eller något sånt?

• Anonym (väntar)

blir alla kallade till intervju? Jag och min man gifte oss i usa för över 10 år sedan, tycker det låter konstigt om man varit gift så pass länge att behöva göra intervju.

• Anonym (väntar)
    Anonym (hatar.att.vänta) skrev 2015-02-03 19:56:21 följande:

Åh vilken härlig alla hjärtans-dag present!! 

På torsdag ska min kille ha intervju i San Francisco. Men idag satt jag och funderade lite, och virrade ihop det som tusan i huvudet! Är det någon som vet om en amerikan på UT, alltså inte permanent uppehållstillstånd, får arbeta i Sverige? Har hela tiden trott det men började googla och fick fram andra svar. Hjälp? :O 

när ansökte ni? och när fick ni mail?
  • Anonym (väntar)
    Letitia skrev 2015-02-11 19:06:33 följande:

Jag hoppas bara att ni här i tråden inte blir lurade! Att inte karlsloken tar trollet för uppehållstillståndet, bidragen och tillgången till hela välfärdssamhället... och kastar er på soptippen sedan, för något snyggare från hemlandet, när han fått sitt PUT! Död

åh herregud, var det verkligen nödvändigt?
  • Anonym (väntar)
    Cutiie skrev 2015-02-15 23:44:37 följande:

Hej! Någon som har sin man/sambo i Jordanien och vet hur lång väntetiden är för att få intervjumejl? :)

skall väl egentligen inte spela någon roll vart man kommer ifrån, det är nog mer i vilken enhet ansökan hamnar hos... själv har vi väntat i snart 4 månader, min man är amerikan och vårt ärende ligger i örebro.
  • Anonym (väntar)
    usaochsverige skrev 2015-02-16 13:20:00 följande:
    Hej, skickade ni in i oktober också? Har du hört nåt än om ert ärende eller hur det går för enheten i Örebro? Min är också från Usa och vi passerade just 4 månaders väntetiden. lycka till!
    Ja precis, vi skickade in i slutet på oktober, vi vet bara än så länge att ingen rört ansökan, den sitter i kö för att bli behandlad. Jag försökte även fråga hur dem låg till i örebro, vilken månad dem jobbar med, med det gick inte bra alls.
  • Anonym (väntar)

är det någon som fått mail om intervju på sista tiden?

• Anonym (väntar)
    don1 skrev 2015-02-21 13:55:25 följande:

Hej till alla er som väntar på besked från MIG...

Är det någon som har direkt nr till Örebro Migrationsverket?

Hälsningar// Doni

Jag tror det det numret jag fick sist av växeln, så är direkt numret till Örebro 0104859585. Jag har aldrig provat ringt dit direkt, så jag vet inte om det är rätt nummer.

• Anonym (väntar)

vi fick intervju mailet idag, väntar nu på att få en tid på konsulatet. Vi ansökte 25 oktober, så runt 5.5 månaders väntan har det varit. Och jag tror att ansökan ligger hos örebro, om det är någon som är intresserad.

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid