Anonym (från FB) skrev 2015-05-28 15:38:11 följande:
Kan också testa "direkt"-linken till bilden:
oi62.tinypic.com/dyq8wg.jpg
Slutsatsen? För tillfället att det tar average 245-250 dagar tills beslut, iaf för de som inte haft stora problem/börjat som pappersansökan (och därav fick vänta länge innan systemet ändrades)
Samt att tid till intervju-mail ligger på ca 170 dagar för förra hösten, och ca 120-130 för de som sökt dec-jan-feb.
Detta är ju bara sammanställt av uppgifter som jag hittat på forumen förstås, och reflekterar bara minoriteten som pratar aktivt och rapporterar här. Jag tog även bort några fall som jag ansåg vara abnormala (inget illa menat till personerna i fråga), typ att de inte fått svar 15 månader efter intervjun. Skall nog ta bort personen som fick svar efter 40 dagar också.
Grymt bra jobbat!
Kan vara så att mitt fall räknats dubbelt då jag började följa FB och angav datum där, men sen gick över hit. Såg två identiska fall som sammanfaller med mina "antalet dagar".
Nu räknade jag aldrig antal fall som du listat, men det faktum att det inte är så många jämfört med antalet sidor och kommentarer i dessa forum innebär det ju antagligen att många som skrivit på dessa forum tids nog fått sina beslut och av förklarliga skäl slutat läsa/kommentera. Jag undrar för övrigt hur det gick för trådstartaren med sin man från Nigeria... Man kan ju den nästan utantill eftersom man dagligen ser hennes inlägg klistrat överst på alla sidor här:)
Annars kan jag väl mest summera dagen med att vi alla lagt ytterligare en dag till handlingarna i denna "oändliga" väntan...
Till sist: Du/ni som ser detta som ett forum att klaga på svensk flyktingpolitik och sprida rykten/hat. Till er kan jag bara säga att vi som sitter här betalar ett väldigt högt pris för denna politik med tanke på vår väntan på våra kära. Men viktigt att påpeka, vi sitter också här för att vi mött vår kärlek från länder "härs och tvärs". Vi klagar inte. Vi tar den här väntan. Vi betalar "priset". Om du inte betalar det här "priset" utan mest kommer hit för att sprida era politiska budskap, så snälla gör det någon annanstans, vi är inte intresserade. Är dina åsikter och egentliga agenda att påstå att min flickvän (och alla andra här partners av annan ras) inte är välkommen hit till Sverige, ja då kan du mest bara ta och dra åt helvete.