• z h

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Hej.

Vilken bra tråd.

Min mans ansökan ligger i Sundsvall, och vi har skickat ansökan i oktober. Finns det någon som har sin ansökan i Sundsvall? Jag har försökt att få veta vilken månad de har nått, men jag får alldrig svar.

• z h

Hej och grattis!

Jag har några frågor om jag får. Tog hela processen 5.5 månad?

Och när ansökte ni?

MrsPollyn skrev 2015-03-17 17:04:37 följande:

Idag fick vi beslutet nu måste vi bara vänta tills kortet är gjort, så förhoppningsvis är min man hemma om två veckor.

Vi fick vänta 5,5 månad tills vi fick ett beslut.

• z h

Jaså alltså det betyder att väntetiderna kan bero också på hur handläggaren är flitig med att arbeta med ansökningar de får.

Jag känner mig orolig. För två veckor har jag ringt till min mans enhet i sundsvall. En kvinna sade att de har börjat med september ansökningar i slutet av februari, vilket så är fallet hos andra enheter antar jag. Därefter ringde jag två gånger, jag fick samma kvinna på de här två gångerna och hon sade att de jobbar med maj månad för de som har intervjuat, hon sade även att efter intervjun kommer det också och dröja länge så jag får vänta totalt till januari!!!

Som jag ser av detta tråd att andra enheter som växjö gav beslut till augusti ärenden, mdan sundsvall ligger i maj. Min syster ansökte i april och hennes man fick UT i augusti, så vet ni om enheterna förhåller sig till samma tid eller gör de inte det?

Ifall jag får samma enhet efter intervjun, kan jag byta till växjös enhet?

• z h

Är det någon som har också sin ansökan i Sundsvall?

• z h
    frippis skrev 2015-03-18 15:08:41 följande:

Men kan inte det vara så att de jobbar med Maj i papperskön och sept i e3?

Det kan också vara så, bra att du tänkte på det. Jag ska ringa och fråga igen.

Jag har ansökt i slutet av oktober, finns det någon med webbansökan i oktober som har fått svar om att boka intervju?
  • z h
    Baban skrev 2015-03-18 15:40:29 följande:

Ja det är jag från Sundsvall

Hej Baban, jag har några frågor om det är okej.

Har du gjort en webb eller pappers ansökan?

När ansökte du?

Har du kontaktat Sundsvalls enhet?
  • z h

Tack för ditt svar Baban. Så klart här får du nr 0104853692

• z h

Tack Baban. Hör gärna av dig om du får någon information, jag ska också skriva här om jag får mer information av de.

• z h

Hej.

Imorgon blir det 5 månader och en vecka sedan jag ansökte. Som otur får jag samna person varje gång och den personen säger alltid till mig att de jobbar med beslut för april-maj 2014 (webbansökan). Dock ber jag varje gång att få svar om just vilken månad de har kommit till för de som inte har fått email om att boka intervju än, men jag får alldrig något positivt svar antingen säger hon 14 månaders väntetid och det kan dröja långt tid efter intervjun också och till slut idag sade hon att det jag vet så finns det en ansökan från juli som inte har fått email om att boka intervju!!!! Trots att i början av mars sa en annan kvinna i samma enhet att de har börjat med september ärenden i slutet av feb.

Jag vill fråga er som har Sundsvall enheten om ni råkar också för samma kvinna varje gång och om det är samma information som jag fick?

• z h

Hej Lambie

Jag har en fråga om det är okej. Hur långt tid tog det tills din man fick intervju på ambassaden i iran, från den dagen du ringde/ mailade?

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid