Ellaa skrev 2015-02-22 08:13:41 följande:
Tack så mycket, ska försöka ringa imorgon påväg till jobbet. Vi sökte in 13 oktober 2014. Jag ringde förra måndan till vanliga #, som vanligt sa de att vi inte fått nån handläggare. Fast börjar misstänka att man får en specifik handläggare EFTER intervjun, innan intervjun verkar saker ske lite automatiskt om inget saknas såklart.
Gången innan det var det en snäll dam som sa, det brukar ta 4-6 mån ungefär, räkna med det. Resten säger dock inte mycket förutom er ansökan är relativt ny och väntetiden är 18 mån (tror jag de sa). De brukar dock säga att vår ansökan är komplett.
När skickade ni in? Sett att den som ansökte sista aug har fått tid för intervjun, så hoppas de följer inkomstdatum så borde vi höra nåt inom en månad.
Testa och ring igen och dubbelkolla svaret som du fick, det skulle vara underbart att slippa intervjun... :) uppdatera gärna. lycka till!!!
Okeej gör det hoppas du får något bra svar dom på enheten i växjö är mycket bättre än om man ringer till själva migrationsverket. Dom har bara bråttom och vill lägga på där. Ja vi sökte 27 september inte gifta varit tillsammans i snart 2 år bara förlovade är vi. Jag fick ju som sagt väldigt bra svar i Fredags jag hoppas verkligen det är så men även om vi får intervju så spelar det faktiskt ingen roll bara vi får ett beslut snart. Han ska ju bo med mig jag ska försörja han och jag har rätt så bra inkomst dom kanske tittar på det också jag vet inte. Jag ska ringa imorgon och kolla igen. Var kommer din kille från om man får fråga ?