• Baban

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Barwaary skrev (null) följande:

hej, jag har bara en fråga, kan man byta handläggare på Migrationsverket?

Hej barwaary

Nej det tror jag inte, det är migrationsverket som bestämmer vilken handläggare ska utreda ärendet ,

När har ni ansökat? Fick ni intervjumail ?
  • Baban
    Är verkligen alla som jobbar på MIG "SURA" elr
    Jag kan inte säga att alla som jobba på MIG " sura" men ofta, ja, jag tror det.
  • Baban
    anonym ledsen skrev (null) följande:

Hej ! Min man har sökt uppehållstillstånd 1 sep 2014 han blev intervjuad direkt på plats på ambassaden Iran nu sitter man här 6 mån och 16 dagar och har inte hört något från mig.verket . Vår ansökan är hos västerås enhet :(

Det betyder att din man har ansökat med pappersblankett , du bara vänta på beslut eller kanske migrationsverket kalla dig på intervju innan fatta beslut ,

Det brukar pappersblankett ansökan tar längre tid än webbsökande , minst ett år och max 18 månader. Det beror på handläggare också ,

Du kan maila migrationsverket och fråga efter handläggare.

Hoppas det blir snabbare för dig och alla.
  • Baban

Heej Baban

jaa vi ansökte den 19/1 och vi ansökte då via papper och han var på intervju den 19/1 och efter knappt en vecka så fick jag hem ett frågeformulär och den skickade jag dagen där på, efter ungefär 2 dagar så ringde jag till MIG och då hade vi fått en handläggare men hon e så s**t sur varje gång jag ringer!!!! jag fattar inget... vill helst bytta ut henne....

Hej barwaary

För min första ansökan som blankett ansökan, efter 1 månad min sambo fick frågeformulär, efter 5 månad vi fick handläggare, och efter 16 månader migrationsverket fattade beslut, men tyvärr det va avslag

. Men jag hade en kompis samma dag vi ansökade UT och intervjuad direkt på ambassaden och han fick ( ja ) efter 5 månader,

Det va helt orättvist och det beror på handläggare.

Just nu jag har ansökat igen som Web ansökan och vänta på intervjumail.

Hoppas det tar inte lång tid för dig som tog för mig.
  • Baban
    z h skrev (null) följande:

Är det någon som har också sin ansökan i Sundsvall?

Ja det är jag från Sundsvall
  • Baban
    Hej Baban, jag har några frågor om det är okej.

Har du gjort en webb eller pappers ansökan?

När ansökte du?

Har du kontaktat Sundsvalls enhet?
    Ja, jag ansökade som webbsökande, det va 17/01,

Nej inte jag men min sambo besökte migrationsverket o frågade om handläggare dom sa att har ingen handläggare just nu bara vänta på intervjumail .

Kan jag få den nummer som du ringde Sundsvall enhet ? Tack
  • Baban

Tack för ditt svar Baban. Så klart här får du nr 0104853692

Tack så mycket ????????????
  • Baban

Tack för ditt svar Baban. Så klart här får du nr 0104853692

Hej Z H

Jag har en annan telefon nummer ( Sundsvall enhet ) du kan ringa o fråga efter din ärende om du vill

Kanske du kan nå en trevligt Persson.

• Baban

Tack Baban. Hör gärna av dig om du får någon information, jag ska också skriva här om jag får mer information av de.

Hej

Z h

Varsågod , ja, absolut vi kan det göra.
  • Baban

ringde min handläggare idag, och hon sa att hon skulle ringa tillbaka inom 2 veckor för ett beslut annars skulle jag ringa tillbaka om 2 veckor!!! blev så glad när jag fick höra det!!! CoolCool

Härligt ,grattis grattis va bra hoppas ni kan få ett ( ja) så fort som möjligt ,

Är fick ni intervjumail redan?
Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid