Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Lycka till Baban!
Lycka till Baban!
Hej alla
Mitt ärende status
Ansökan 17 januari 2015
Intervjumail 01 juni 2015
Ska intervju 21 juli 2015
Hoppas allt går bra och snabb med allt.
Bara hon, mej har de öht inte kontaktat på något vis, förutom formuläret som vi fyllde i digitalt direkt vid ansökan.
Har fått beslut i dag! Vet inte hva det blir ennå
13 mnd har vi ventet!! Nervøs og redd for svaret!
Lagt den på Google Docs med ifall det funkar bättre:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1c8SZxVniTSbN7neeUjTIEVDgXInQTfiAKWMzQ_k55bA/edit?pli=1#gid=1610427884
Du har rätt Jessib... Står bara en enhet, jag var så säker på att det stod Växjö under: De personer som omfattas av din ansökan någonstans där Växjö.
Sedan på: De personer som har en tidsbokning så stod det Solna (som det fortfarande står).
Om det innebär intervjukallelse för mig med så BOKA IN MIG DÅ! Så får vi det överstökat.
hej alla
Jag har en fråga till nån som fick kompletterin mail.
Min Sambo fick ett kompletteringmil samma dag som jag fick det var 1 juni. Jag svarade på en gång, men min sambo kunde inte logga in med sin använder namn och lösenord,
Idag vi provade med den linken som hon fick och hon användade mitt använd namn och lösenordet, och hon loggade in och det står att migrationsverket vill ha 5 photo och kopiera pass med stämplar om hon besökt mig. Och hon skickat just nu
Frågan är
( för er också samma sak? Och loggade in med sökande (din partner) använd namn och lösenord och skickade komplettering som bild eller likadant )??
Är ni också kan inte logga in igen med gamla länken som frågeformulär länk eller komplettering länk som ni fick från migrationsverket??
Med vänlig hälsning,
Baban
För att logga in på "mina sidor" behöver en inloggningsuppgifterna partnern uppgav när hen skulle ansöka, dessa finnes på mail.
Sedan går man in på Mina sidor, vilket jag inte orkar länka genom mobilen, googla "Migrationsverket mina sidor" och välj den som heter mina sidor, ej den för e-visum.
Där loggar man sedan in (man använder alltså INTE länken i mailet).
Där ser man endast typ vilka dokument man skickade in och vem som sökte.
Sedan står den andra uppgiften, som vi funderar på är en bugg, att personen har en tidsbokning i solna/annan enhet.
Hoppas det var hyfsat bra förklarat!
hej allihopa
Här är linken som ni kan logga in på dina sidan.
www.migrationsverket.se/MinaSidorWEB/
Hoppas allt går bra och fortare med alla ärendet.
Hej allihopa.
Idag fick jag mitt beslut äntligen få frun komma till Sverige ohhh vad jag är gladdddddd.
Ansökte 2015-08-13
Idag fick jag beslut
Västerås enhetstillstånd.
Hej alla jag loggade in också det står :
Bekräftelser som skickats till din e-postadress
2014-10-23 Vi har tagit emot din betalning
2014-10-23 Vi har tagit emot din ansökan
De personer som omfattas av din ansökan
De personer som har en tidsbokning
Tidsbokning för svensk utlandsmyndighet i SUNDSVALL
Namn
hej alla
Status : ansökan 17/01/2015
Intervjumail 01/06/2015
Intervju igår 21/07/2015
Land :Irak
Intervjun : Svensk ambassaden i Tehran
Allt gick bra som klock med intervju
Vänta på beslut ????????????????????????????????
Hoppas vi kan alla få besked.
Hej alla
Det står på migrationsverket min sidan intervju datum, det betyder att migrationsverket fick intervju information direkt från ambassaden.
Hej.
När jag söker på vårt ärende med kontrollnummret så står det att våran ansökan är registrerad 10/8-2014 men när jag söker på beteckningsnummret så står det den 18/5-2015.
Jag skrev till Migrationsverket och frågade varför då svarade dom att det finns två ansökningar i vårt ärende, den första inkom 8 oktober 2014, den andra ansökan den 18 maj 2015.
Men vad jag vet så gjorde vi inget den 18 maj.
Någon annan som har olika datum på beteckningsnummret och kontrollnummret??
Hej.
När jag söker på vårt ärende med kontrollnummret så står det att våran ansökan är registrerad 10/8-2014 men när jag söker på beteckningsnummret så står det den 18/5-2015.
Jag skrev till Migrationsverket och frågade varför då svarade dom att det finns två ansökningar i vårt ärende, den första inkom 8 oktober 2014, den andra ansökan den 18 maj 2015.
Men vad jag vet så gjorde vi inget den 18 maj.
Någon annan som har olika datum på beteckningsnummret och kontrollnummret??
Förlåt jag va lite missförstånd med datum, 18/maj/2015, kanske din partner sökte besök visum, eller måste ha fel med migrationsverket som nån som ansökte på 18/ maj som har samma din partners namn och födelseår,
Fråga din partner först att sökte besök visum, om nej, måste ringe migrationsverket lösa problemet nu.
Hur loggar man på min sida??
Hej alla!
Nu har vi fått vårt beslut, vi fick beslutet igår, bifall :)
Äntligen är denna långa väntan över!
Ansökningdatum: 14 oktober 2014
Intervju mail: 13 april 2015
Intervju: 22 april 2015
Komplettering (av bara slumpen efter samtal till Örebro): 12 augusti 2015
Beslut: 20 augusti 2015
Vi fick göra en komplettering förra veckan tack vare ett random samtal till Örebro enheten,
sen kom beslutet igår. Nu avvaktar vi på beslutsbrevet där lär det framgå mer information och på tisdag ska vi åka till Migrationsverket för att killen ska lämna fingeravtryck och ta kort osv.
Önskar Er alla lycka till och hoppas ni får era beslut snart!