Ellaa skrev 2015-06-02 14:47:04 följande:
Hej frippis, ligger ert ärende i Växjö eller Solna just nu? När du säger att du ringde växeln vilken växel? Arbetar de med januari och februari 2014 ärenden - vadå med tidigare asylansökan bakom sig eller? Det finns fleratals som sökte den terminen och fick beslut inom 3 månader.... Vilken jäkla lögn! De med tidigare asylansökan verkar få en väntetid på 18 månader vilket lär bli kanske 18-24 månader nu så hur kan de hålla på med jan - feb 2014 det betyder att det är 16 månaders väntan. Alla vi vet att det inte är sant - även om der kan finnas kvarliggande ärenden från den tiden. Numret till teamledaren som du fick, vilken enhet tillhör den teamledaren?
Som jag fattar det så ligger vi numera i Solna.
Jag ringde växeln i Solna.
Vad jag förstod honom så kom jag till något som hette bbst2. Men så såg han att jag hade elektronisk ansökan och då sa han att jag låg i bbst3 (undra om bb = besök och bosättning, men bara min gissning). Jag hoppas att det han sa om jan feb var för pappersansökan. Jag frågade om de kommit längre med de elektroniska. Men det sa han att de inte hade.
Jag frågade hur många teamleaders de hade, och han svarade 3.
Givetvis så var den som hör till mitt fall tjänstledig. Så jag fick numret till de två andra, som såklart hade hänvisning att de var borta hela dagen.
Jag ska försöka ringa dem igen imorgon.