• skantz81

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Anonym (Hjälp) skrev 2015-08-03 22:35:31 följande:

Hej! Jag behöver hjälp för hittar inte detta alls på migrationsverkets hemsida :/ Hur skickar man graviditetsintyg till Migrationsverket om man har gjort webbansökan? Detta räknas som förtur antar jag? Ska man göra en ny ansökan eller hur går det till? Sen undrar jag om när man kan få ett graviditetsintyg från barnmorskan? Kan man kräva det av henne tidigt? Eller måste man vänta till någon särskild vecka? Tacksam för alla råd och svar jag kan få :)

Hej

Jag skickade in förturs begäran och intyg i vecka 8 fick mitt intyg vid inskrivningen hos barnmorskan.

Ringde då migra och frågade hur jag skulle göra blev kopplad till den enhet våra papper låg då och fick skickat dit papperna.

Tyvärr så har inte förturen hjälpt så mycket, vi går in i 9 månaders väntan i morgon och tror inte han hinner hit innan födseln i dec då våran handläggare sa tidigast i slutet på nov kan hon titta på våra papper....
  • skantz81
    Anonym (Hjälp) skrev 2015-08-04 15:23:33 följande:

Hej! Okej så man kan kräva graviditetsintyget från barnmorskan tidigt? Vad ska man säga till henne då? Att jag behöver skicka det till Migrationsverket? Gav hon dig det själv eller bad dom om det? :)

Vad tråkigt att höra men hoppas att han kommer hit innan du föder! Lycka till :)

Hon brukar ju i regel fråga lite om pappan och då sa jag som det var och att jag behövde ett grav intyg för att skicka dit.

Det var inga problem alls att få det tidigt.

Jag skrev ett brev att jag ansökte om förtur pga graviditet skrev i alla nummer och namn oxå..

Hör av dig om du undrar något mer
  • skantz81
    Anonym (Hjälp) skrev 2015-08-04 21:33:53 följande:

Okej i vilken vecka var du gravid när du fick graviditetsintyget? Och i vilken vecka är du nu? Har du också webbansökan? Vilken enhet har ni? :)

Hej

Vi gjorde webbansökan, tror jag var i v 7-8 när jag fick grav intyget.

Är nu i v 21

Vi har gbg som enhe, även tilldelade en handläggare som tyvärr har häcken full av förturs ansökningar av olika slagit. ...

Har malar henne en del om att få byta handläggare till någon som har tid tidigare
  • skantz81
    JamJam skrev 2015-08-04 15:05:52 följande:

Men du Skantz81, om ni har fått beviljat förtur så ska du inte behöva föda utan din partner här. Jag tycker att du ska ta kontakt med någon högre upp. Med förtur brukar ju det gå mycket fortare.

Ja man hoppas ju på det ...men vet tyvärr andra par som fått föda utan sina partner är inte klokt faktiskt, har inte allt för höga förväntningar på att han ska hinna hit I tid tyvärr
  • skantz81

Nu har jag gjort en jo anmälan kanske inte hjälper men stjälper nog knappast heller ?

Någon som har ansökt om skadestånd ?

• skantz81
    Anonym (Hjälp) skrev 2015-08-07 04:02:53 följande:

Oj vad dåligt då trots att ni har sökt om förtur plus att du är gravid och behöver ha din partner mer än vanligt :(

När sökte du om förtur? Och hur länge har ni väntat nu på att få förturen beviljad?

Hoppas att det går snabbt nu efter semestern är slut :)

Hej

Vi sökte om förturen 6 maj och den är beviljad redan ?
  • skantz81

Hej hopp

Nu har jag fått tid till migra för interjuv, 15 september har då väntat in10 månader, hoppas beslutet kan komma något så snabbt efter jag varit där.

Någon mer här inne som fått gått på interjuv I sverige ?

• skantz81
    svurkbebis skrev 2015-08-18 04:27:20 följande:

Vet inte om detta har skrivits i tråden redan, men orkar inte gå igenom flera tusen svar :)

Jag ska ha bebis med min kille som bor i turkiet.

Han var här på besök i vintras och ska komma nu i vinter igen (besöksvisum) för att vara med på förlossningen och med bebis första tiden, sen blir det att ansöka om UT, men är väntetiden lika lång om man har barn tillsammans?

Hej

Jag ska ochså få barn i december vi blev beviljade förtur I maj och har ännu inte hört något alls , så sök UT på stört

Vi har ochså sökt från turkiet
  • skantz81
    ebuer skrev 2015-08-30 19:27:35 följande:

Hej Alla :))

Vi har fått händlaggare ca 1 og halv måned siden. Når vi ringer henne hun sier at vi må bare vente. Hva kan dere anbefale oss? Skal vi forsette å ringe oftere eller skal vi bare slutte å ringe?

Ansøkt: 24/10/2014

Intervjuet: 30/04/2014

Årendet ligger i Gøteborg

Hej

Har för mig vi hade samma handläggare agnes ?

Jag skrev till henne att jag skulle göra en jo anmälan mot migrationsverket och gbg och henne själv, då pratade hon med team ledaren som gav oss en ny handläggare och som hade tid tidigare, jag ska ju på interjuv I gbg agnes hade inte tid förens i slutet på okt början på nov, våran nya handläggare hade rid 15 sept .

Vi har då väntat 10 månader och är beviljade förtur sedan maj månad
  • skantz81
    ebuer skrev 2015-08-31 11:03:46 följande:

Hej skantz81

Ja vi har samme händlaggare.

Når du sa til Agnes at du skal anmelde migrationsverket og henne så fikk du en ny händlaggare??

Skal du på intervjuet i 15 september???

Hej

Jag sa till henne samma dag som 9 månader hade gått och jag gjorde en anmälan

Japp jag Ska dit den 15 september om han inte får en tidigare tid
Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid