• Elsanna

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Ellaa skrev 2015-03-12 17:41:26 följande:
    Elsanna: detta kanske betyder att ni är typ en vecka ifrån! Kommer vänta ivrigt!
    Åhh hoppas verkligen det orkar faktiskt inte ringa längre blir bara nedstämd när jag ringer och ingen kan eller vet något så vi hoppas det är vår tur snart. Har du ringt något mer eller hört nåt ?
  • Elsanna

Hej alla ni som haft er intervju, vad har ni haft med er till själva ambassaden ..?

• Elsanna
    Lambie skrev 2015-03-13 15:12:35 följande:

Min pojkvän hade med sig sitt pass och foton på oss (som de aldrig tog emot ens då de ansåg att det inte behövdes konstigt nog).

Var kommer din kille från och var hade han sin intervju om man får fråga ?
  • Elsanna
    Lambie skrev 2015-03-13 15:12:35 följande:

Min pojkvän hade med sig sitt pass och foton på oss (som de aldrig tog emot ens då de ansåg att det inte behövdes konstigt nog).

Har ni fått beviljat ,?
  • Elsanna

Ni som tillhör växjö enheten hur länge har ni väntat på intervju mejlet? Har själv väntat snart 6 månader på ett intervju mejl men fortfarande ingenting varje gång jag rimger får jag jämt höra helt olika svar. Får ibland väldigt bra svar blir sjukt glad väntar ett tag ringer igen då ett annat svar

• Elsanna
    Ellaa skrev 2015-03-20 00:29:00 följande:
    =( Jävla skit då.... Hade hoppats på att ni skulle höra nåt den här veckan!!!! Fan vad förbannad jag blir på Växjö enheten, de som verkade så snabba förra terminen liksom. Vad har de sagt sist ggn du ringde? Förstår inte vad som händer där borta, blir så upprörd att just runt våra perioder så går det över till 6e månaden. Snart snart snart hoppas vi mailet kommer!
    Ja hade också hoppats på att höra något den här veckan men ingenting :( . Jag ringde i Onsdags hon som

jag pratade med hade jobbat i 17 år med ärenden och hon fråga om vårt förhållande och jag sa att det sjukt jobbigt att vara ifrån varandra då sa hon - Ja men hade det inte vart bättre om du hade träffat någon i Sverige och slapp allt det här alltså jag blev helt paff. Jag vet inte vad jag ska göra 6 månader det är faktiskt inte okej helt sjukt vilket jävla system . Hon sa även att dom har prioriterat ärenden som kommer från syrinen så kan bero på det men dom prioriterar inget land just nu.
  • Elsanna
    eelinn skrev 2015-03-20 05:05:40 följande:
    Men fy vad förbannad jag blir, hur kan dom ens säga något sånt?! Och att en sådan människa ska få bestämma över ens framtid gör mig mörkrädd! 

Hoppas ni får ert mail om intervju snart, min pojkvän var på intervju här i Mexico City igår den 18 mars och vi ansökte den 17 september och fick intervjumailet för ca 2 veckor sedan... Så jag är övertygad om att det är eran tur snart.. Vi tyckte också det tog lång tid till intervjun men hon på ambassaden sa att det stod stilla efter julledigheten därför har väntetiden ökat lite gällande intervjuerna. 

Lycka till med allt och hoppas på er tur snarast :)
    Ja verkligen blev paff visste inte vad jag skulle säga , jag sa inte äns detta till

min kille för att jag vet att han skulle bli sjukt besviken och ledsen. Hoppas verkligen på något beslut snart och lycka till hoppas ni går erat beslut snart och beviljat
  • Elsanna

Hej alla fick precis mejlet om att boka intervjun 6 månader imorgon vi ansökte är sjukt glad ska ring kl 15:00 då ambassaden har telefontid och boka tid

• Elsanna
    Ellaa skrev 2015-03-26 13:23:29 följande:
    Fan vad glad jag blir Elsanna!!! Som jag har väntat på att ni skulle få den.. =)

Vilken jääädrans lång väntan! Tror man ska börja räkna med 6 månaders väntetid för mailet, inte 5 1/2. Hoppas vi är på tur näst! Blir jätteglad :)

Uppdatera när ni får intervjutid, hoppas på kort väntan!

:)
    Hej ella ringde precis ambassaden kom fram efter 40 min den tidigaste tiden dom hade var 29 maj ganska länge men vad ska man göra hoppas tiden går fort nu . Lycka till er nu hoppas ni får det mejlet snart
  • Elsanna
    Ellaa skrev 2015-03-26 17:35:17 följande:
    Elsanna skrev 2015-03-26 15:48:42 följande:

Hej ella ringde precis ambassaden kom fram efter 40 min den tidigaste tiden dom hade var 29 maj ganska länge men vad ska man göra hoppas tiden går fort nu . Lycka till er nu hoppas ni får det mejlet snart

29 maj... Det är en väntetid på 2 månader för att få gå på den. Varför sån lång väntan, ska intervjun ske i Kosovo eller måste han åka till en annan stad eller land? Då jävlar borde ni få svar samma dag som intervjun för ni har verkligen fått ha en extrem tålamod! Samtidigt när man har väntat så länge så blir man snart likgiltig. Finns det möjlighet för er att de kanske kontaktar er innan och får tidigare tid? Jag löste på en annan tråd någon som sa att man kan göra i en ambassad/konsulat i grannlandet, att de fick göra så.
    Jag vet faktiskt inte varför så lång tid men set var den enda tiden som fanns tidigast sa hon på ambassaden han ska ha sin intervju i makedonien skopje då kosovo inte har en svensk ambassad längre efter intervjun har vi då väntat i 8 månader det är sjukt länge hoppas då också på ett snabbt beslut
Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid