Inlägg från: Anonym (elak?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (elak?)

Nydumpad och gravid

Jag har hamnat i ett moraliskt dilemma. Jag tar allt från början. Jag träffade min drömprins i August 2013. Vi har känt varandra sen tidigare men nu klickade det. Vi hade en underbar höst/vinter och allt kändes toppen. I november fick han veta att han fått en tjänst utomlands och skulle jobba borta i 6 mån start 1/2 2014. Det kändes inte som ett problem utan vi trodde att det skulle vi klara.
    Under December började han förändras blev introvert och började fundera över hur det skulle gå. Det är ett land med konflikter i så det är inte helt säkert att befinna sig i. Under förra veckan hördes vi inte av nästan alls. Från flera sms och samtal per dag så var det helt tyst. I lördags släppte han bomben. Han har inga känslor för mig och valde att göra slut. Jag är helt förkrossad men försöker ta mig igenom vardagen då jag har 2 barn som behöver sin mamma.

Under de senaste veckorna har jag känt mig allmänt trött och sliten och de senaste dagarna har jag känt mig illamående. Trodde det var chocken att bli tvärdumpad som gjorde det. Jag äter p-piller så jag hade inte en tanke på att jag skulle vara gravid. Tills igår kväll då jag fick grym halsbränna. De enda gångerna jag har det är när jag är gravid. Åkte och köpte ett test och visst ett stort och tydligt plus. Nu kommer jag till mitt dilemma i början när vi träffades sa han att han aldrig vill ha egna barn men under den sista tiden så har han pratat om att om han dör så dör hans släkt ut. jag känner mig helt klar med barn och är inställd på abort. Men är det fel av mig att inte berätta för honom om den? Han har ju dumpat mig och ska ändå åka. Det han inte vet lider han inte av. Men det känns ändå inte rättvist att jag ska bestämma om han ska få barn eller inte hellerRynkar på näsan

Vad är rätt och vad är fel?

• Svar på tråden Nydumpad och gravid
  • Anonym (elak?)

Tack för era svar. Jag har tokångest nu. Jag lutar mot att berätta men även lägga fram anledningen till varför jag jag vill göra abort. Jag är tveksam om min kropp klarar en graviditet till och att jag inte vill bli ensamstående mamma till tre ist för två barn. Jag är förstås lite rädd för att han ska tro att det här är ett sätt att få tillbaka honom men det är det verkligen inte det är därför jag tvekar. Hittar vi tillbaka till varandra så gör vi det. Även om jag tror att det är slut för alltidRynkar på näsan
    jag sitter och hyperventilerar och gråter nu. jag älskar verkligen honom och det här gör inte saken bättre. 

Om han vill att jag ska behålla kommer jag bryta ihop. Eftersom han ska åka iväg så skulle jag bli själv genom stora delar av graviditeten och han inte kommer finnas där så blir det ett helvete. Jag kommer inte kunna ta hand om de barn jag har. 

Svar på tråden Nydumpad och gravid