Inlägg från: Sally Cinnamon |Visa alla inlägg
  • Sally Cinnamon

Råd o tips inför IVF i Danmark

Hej och puff i en jättegammal tråd! Vet ni någon mer än Anders Barth i Gbg? Vi är ett heteropar som behöver hjälp. Några andra tips?

• Sally Cinnamon
    Calliope skrev 2015-10-10 17:19:24 följande:
    Jag bor i Mölndal och går på Varmbadhusets gyn i Varberg. Vet att Göteborgsområdet kan vara svårt att hitta en hjälpsam gyn. Jag betalar 1000 kr för vul men jag får de danska medicinerna översatta  och betalar på så sätt till högkostnadspriset.

Tack för tips. Känns lite långt med Varberg men nöden har ingen lag. Bra med receptöversättning, kan bli rejält dyrt annars ju!
    Mkt tacksam för fler tips om någon vet nån. Även annat som kan vara bra att tänka på.
    Hur länge har nu behövt vara i DK per månad, ca tre dar eller mer?
  • Sally Cinnamon

Låter trevligt! Bra om man har möjlighet att göra det här till en mysig upplevelse, inte enbart praktiska bestyr.
    Går du på Trianglen, Storken eller var?

• Sally Cinnamon
    Biet skrev 2015-10-14 00:06:01 följande:

Har ni funderat på att söka efter någon privat donator för heminsemination som allternativ till Dk?

Nej. Inte intresserad av insemination, men även om jag hade varit: ABSOLUT inte intresserad av juridiskt trassel eller eventuella sjukdomar. Vill ha en kontrollerad process för både familjens och donatorns skull.
  • Sally Cinnamon

Hur går det för dig Calliope? Här drar vi igång med långa metoden IVF i januari. Känns ganska spännande! Inte bestämt än om det blir trepack eller bara ett försök.

• Sally Cinnamon
    Calliope skrev 2015-12-26 08:37:09 följande:
    Jag åkte ner till Danmark i november och gjorde en IVF men testade tyvärr negativt. Nu i januari blir det frysförsök. Vid båda mina IVF-er har jag köpt ett försök (den första lyckades men inte den andra) och jag har fått embryo till frysen (IVF1: 4 till frysen, IVF2: 6 till frysen).
    Vi har ett lyckat ivf-försök (som blev ett barn) och ett lyckat frysförsök som dock blev mf. Alltså 100% resultat ...kanske vågar chansa på bara ett försök men kanske skönare psykiskt att veta att det finns fler försök längre fram om det misslyckats. Får se hur rika vi känner oss i januari.
    Lycka till med ditt nästa försök!
Svar på tråden Råd o tips inför IVF i Danmark