• Anonym (Konstig)

Abort trots planerad grav!

Jag och min sambo bestämde oss innan jul för att det är dags att skaffa barn. Nu under semesterresa fått positivt test och jag blev allt annat än glad:( ångrar mig och känner mig inte alls redo eller sugen på att ha barn. Att dessutom befinna sig på andra sidan jorden gör det inte bättre. Jag har bestämt mig till 90% att göra abort då jag är rädd för att ja kommer ångra mig när graviditeten gått så långt att det är försent, hu!! Men frågan är, det är väl sjukt att först längta och planera, och sedan bli ledsen och ångra sig? Är 25 resp. sambo 27, om jag inte är Redo/sugen på barn nu, när blir man det då? Jag är sist i släkten att inte ha barn vid min ålder dessutom, alla frågar. Känns stressande. När jag ser på alla barn runtomkring mig nu och låtsas att det är mina blir jag bara "äcklad" känns inte alls lockande. Många jobbiga tankar nu...:(

• Svar på tråden Abort trots planerad grav!
  • Anonym (Lillajag)
    Anonym (Konstig) skrev 2014-01-14 11:58:38 följande:
    Jag och min sambo bestämde oss innan jul för att det är dags att skaffa barn. Nu under semesterresa fått positivt test och jag blev allt annat än glad:( ångrar mig och känner mig inte alls redo eller sugen på att ha barn. Att dessutom befinna sig på andra sidan jorden gör det inte bättre. Jag har bestämt mig till 90% att göra abort då jag är rädd för att ja kommer ångra mig när graviditeten gått så långt att det är försent, hu!! Men frågan är, det är väl sjukt att först längta och planera, och sedan bli ledsen och ångra sig? Är 25 resp. sambo 27, om jag inte är Redo/sugen på barn nu, när blir man det då? Jag är sist i släkten att inte ha barn vid min ålder dessutom, alla frågar. Känns stressande. När jag ser på alla barn runtomkring mig nu och låtsas att det är mina blir jag bara "äcklad" känns inte alls lockande. Många jobbiga tankar nu...:(
    Tja, kan du leva med vetskapen att du dödat ditt foster pga en sådan larvig anledning som du själv beskrivit. Skrämmande.
  • Anonym (Jag)

Jag tror att du bara fått lite kalla fötter och panik. Jag blev gravid i höstas och helt plötsligt mådde jag illa av att se små barn, läsa gravidböcker fick mig att kräkas, bebiskläder i affärer gjorde mig yr och illamående. Jag ville inte ens tänka på att jag var gravid. Nästan hoppades på missfall. Nu har det gått några månader och jag är så lycklig över att det växer någon i min mage. Jag fick helt enkelt panik i början. Tror inte det är så ovanligt egentligen, bara det att ingen pratar om det.

• Anonym (Konstig)

Tja att "döda ett foster" är inget problem för mig! Ser det inte på det sättet, det lever inte för mig, det är en cell än så länge. (Jag) du kan ha rätt att det är vanligt, synd att man inte hör och läser mer om det bara :(

• Anonym (Konstig)

Kan tillägga att jag är i vecka 5 bara

• Anonym (vet hur det är)
    Anonym (Konstig) skrev 2014-01-14 15:22:15 följande:
    Tja att "döda ett foster" är inget problem för mig! Ser det inte på det sättet, det lever inte för mig, det är en cell än så länge. (Jag) du kan ha rätt att det är vanligt, synd att man inte hör och läser mer om det bara :(

Det är en (mycket mer än vad man tror och vad kvinnor delar med varandra) vanlig reaktion när man väl bliviot gravid. Kallas HORMONER.

Mitt tips är att håll kvar vid minnet av hur gärna du ville ha barnet. Det är DU!

Lycka till!!
  • Lilla Morran

Gissar att du har lite panik... Antar att du och din sambo har pratat igenom detta innan och att du då var positivt inställd. jag tror inte att du har så mycket att oroa dig för - man har 9 månader på sig att förbereda sig av en anledning Försök att lugna dig och vänja dig vid tanken - det är ju inte andras barn som ska bli ditt, när du väl ser ditt barn, eller känner det sparka, så kommer du med största sannolikhet att bli helt såld. Rätt tid att få barn finns nog inte, men barn behöver i regel inte mycket mer än kärlek, mat och omsorg...

• Anonym (hu)

Jag kände samma som du och tycker fortfarande barn som inte har någon relation till mig är snoriga och jobbiga. Min dotter däremot är bäst och sötast och roligast och smartast och hon bajsar rosor osv osv...

• TrorPåFramtid

Min Kurator som har 25 års erfarenhet säher att det är mucket vanligt känsla. Vissa genomgår IVF och sedan vill göra abort. Det är lite spel av naturen. Men ge det lite tid inna du bestämmer dig. Prata med din partner Lucka till

• Tow2Mater
    Anonym (Konstig) skrev 2014-01-14 11:58:38 följande:
    , om jag inte är Redo/sugen på barn nu, när blir man det då?
    Kanske aldrig, men det kan räcka med känslan att man inte vill leva hela sitt liv och dö utan barn. Min är 5, och jag tycker inte jag känner mig redo ännu. Men bra går det.
  • blondi99

Jag känner precis som flera av er skriver. Det känns skönt att veta att det finns fler som känner samma! Jag har alltid velat ha barn och när jag nu fick veta det började jag bara gråta och blev inte alls glad. Min sambo däremot blev överlycklig. Har en massa konstiga känslor som gör att jag blir nere. Som (jag) skriver, så känner jag just nu.

Svar på tråden Abort trots planerad grav!