Inlägg från: Anonym (Konstig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Konstig)

Abort trots planerad grav!

Jag och min sambo bestämde oss innan jul för att det är dags att skaffa barn. Nu under semesterresa fått positivt test och jag blev allt annat än glad:( ångrar mig och känner mig inte alls redo eller sugen på att ha barn. Att dessutom befinna sig på andra sidan jorden gör det inte bättre. Jag har bestämt mig till 90% att göra abort då jag är rädd för att ja kommer ångra mig när graviditeten gått så långt att det är försent, hu!! Men frågan är, det är väl sjukt att först längta och planera, och sedan bli ledsen och ångra sig? Är 25 resp. sambo 27, om jag inte är Redo/sugen på barn nu, när blir man det då? Jag är sist i släkten att inte ha barn vid min ålder dessutom, alla frågar. Känns stressande. När jag ser på alla barn runtomkring mig nu och låtsas att det är mina blir jag bara "äcklad" känns inte alls lockande. Många jobbiga tankar nu...:(

• Svar på tråden Abort trots planerad grav!
  • Anonym (Konstig)

Tja att "döda ett foster" är inget problem för mig! Ser det inte på det sättet, det lever inte för mig, det är en cell än så länge. (Jag) du kan ha rätt att det är vanligt, synd att man inte hör och läser mer om det bara :(

• Anonym (Konstig)

Kan tillägga att jag är i vecka 5 bara

• Anonym (Konstig)

Tack för alla svar! Är nu i vecka 8 och mår illa som f*an, gör det hela inte lättare. Jag har fortfarande inte bestämt mig. Sambon vill ha barn, men säger att han står på min sida oavsett vad.  Har bokat gyn-undersökning på abortmottagningen nästa vecka, efter det besöket måste vi bestämma oss. 

• Anonym (Konstig)

Ok, jag ser att många skriver att de jobbiga känslorna går över och att det blir underbart till sist (som man ju kan förvänta sig och hoppas på), jag ska verkligen ha detta i åtanke! Jag känner faktiskt mer och mer åt det hållet men vi får se. Tack för alla snälla och peppande svar <3Glad

Svar på tråden Abort trots planerad grav!