• Sorbus

Ansikte domnat bort svagt

Jag tror att det mycket väl kan bero på att du belastat nack- och axelmusklerna, sovit dåligt innan och så antagligen sovit rätt hårt och i en sned position när du tog din dagsvila. Men eftersom du känner dig orolig så tycker jag att du ska ringa 1177 och prata med dem, så slipper du oroa dig.

• Sorbus

Men ring i alla fall och fråga, annars maler det här i huvudet på dig.

Har du en förkylning på gång? Jag har fått så det känns som det domnar lätt i ansiktet några gånger, då mest runt näsan och munnen. Det känns bara som det är på själv ytan det blir annorlunda/domnar. Det verkar komma i samband med förkylningar och jag har en tendens att få problem i bihålorna så jag gissar att det har något med det att göra, för det har aldrig blivit något värre än just den känslan i ansiktet, och den försvinner efter ett tag. Pirr i fingrarna fick jag en gång i samband med att vi blev påkörda bakifrån. Jag var till läkare och det var inget allvarligt som tur var, utan berodde på att musklerna i axlar och nacke blivit väldigt stela. Det försvann med en genomgång hos en riktigt bra massör.
    Så det finns andra, ofarliga orsaker som kan orsaka symtomen du känner. Eftersom du har problem med muskler i axlar i nacke så kan du ju försöka med lätt gymnastik, lite värme (typ vetekudde) och inflammationshämmande som ipren eller diklofenak för att se om det kan lossa spänningar och göra det bättre.

Och så ring som sagt, även om det skulle bero på något mindre allvarligt som låsta axelmuskler så blir det sämre av du går omkring och oroar dig och spänner dig.

• Sorbus
    DreamBear skrev 2014-01-16 20:48:28 följande:
    Någon som vet om en propp i hjärnan kan släppa och vandra ned i benet?
    Hur menar du nu?
    Var du på röntgen? Vad sade läkaren?
Svar på tråden Ansikte domnat bort svagt