• Anonym (Rädd)

Ansikte domnat bort svagt

37 år, frisk förutom hypotyreos (underfunktion av sköldkörteln).
    Låg o vila idag. Trött sovit dåligt. Vakna och hade följande symtom:
    Ont i ett par sekunder ovanför höger ögonbryn. Försvann o kom tillbaka. Försvann igen o sen inget
    Röd svagt i ena ögonvrån (pga överansträngd syn?) är nämligen blind på det andra ögat pga en olycka.
    Spänd i nacke ned mot skuldra på höger sida
    Stickningar på underläppen
    Känns svullen i höger sida
    Ser inte svullen ut, inget hänger
    Avdomnad känsla men har full känsel
    Varm på höger ansiktshalva
    Örat rött o varmt ett tag det har försvunnit
    Stickningar i högra fingrarna

Känner mig svullen/spänd längs muskel som går från höger skuldra till axel upp mot nacken

Spänd o öm på punkt bak i nacken på höger sida

Ingen huvudvärk.

Ensam hemma o ingen barnvakt (har tre barn). Vill inte ringa 1177 pga att jag ej kan åka in.

Rädd :(

• Svar på tråden Ansikte domnat bort svagt
  • Anonym (ring nu)

Ring 1177 ändå. Om du måste åka in kan du knacka på hos en granne och be att de tar hand om barnen.

• Anonym (klart!)

Ring 1177, även om du inte "kan" åka in. Om det är något allvarligt behöver du veta det. MEN jag tror inte alls det behöver vara det, man kan ha mycket konstiga symtom utan att det är farligt. Men RING OCH KOLLA! Snarast!

• JENI35

Du skall givet söka vårdcentralen för dina besvär så att du får en noggrann utredning.

• Anonym (Rädd)

Har inga grannar att vända mig till.

Känns nästan kallt i huvudet .

• MidnightDare

Migrän med aura ?
    Jag har migrän med aura och läst att det kan yttra sig på olika sätt men ibland får jag avdomningar i ansiktet och ena handen samt ont ovanför ögat, ibland med pulserande huvudvärk och iblan utan. Hör med 1177 eller vårdcentralen.

Hoppas det löser sig för dig.
    Lycka till !

• Anonym (Rädd)

Mina grannar är gamlingar o en alkis.

Nyinflyttad. Mannen i Norge o jobbar.

Svagt ont kring ögat vill helst blunda.

Migrän?

• Jensa85

Jag har haft exakt samma.. Det började sakta vid näsan och munnen..

Sen större delar. Ner i armen.

Blev jätte rädd.. Ringde 1177.

Under tiden blev det mer och mer så ambulans fick hämta mig.

Dem kollade hjärna, ryggmärg mm på sjukan... Hittade Inget så min tveksamma diagnos blev känselbortfall ..

Vill inte alla skrämma dig men ring 1177.. Bättre att förhöra dig! Om bortfallet snabbt ökar så ring 112 pch förhör dig!

• DreamBear

Blir det värre måste jag ringa ambulans.

Just nu är det oförändrat.

Är extremt otränad. Men bär ofta min 4- månaders ovh min 2 åring.

Känner mig väldigt spänd kring höger axel, skuldra, nacke.

Finns det några nerver som kan komma i kläm och orsaka dessa symtom? Någon som vet?

• DreamBear

Och det är alltså jag, DreamBear, som är trådstartaren. Kändes onödigt att vara mer anonym än jag redan är.

• Sorbus

Jag tror att det mycket väl kan bero på att du belastat nack- och axelmusklerna, sovit dåligt innan och så antagligen sovit rätt hårt och i en sned position när du tog din dagsvila. Men eftersom du känner dig orolig så tycker jag att du ska ringa 1177 och prata med dem, så slipper du oroa dig.

Svar på tråden Ansikte domnat bort svagt