Inlägg från: troddeduja |Visa alla inlägg
  • troddeduja

Ansikte domnat bort svagt

Så där kan jag oxå få om jag är väldigt spänd i nacke och skuldror. Detta gör att jag spänner ansiktet omedvetet och får domningar på den ansiktshalvan.
    Det kan oxå bero på att man biter ihop käkarna (vilket jag oxå gör ibland omedvetet). Ansiktsnerven går vid kinden och kan bli retad vid spänningar.
    Det finns en slags ansiktsförlamning som kallas Belle's pares som är helt ofarlig och sim beror på just ansiktsnerven.

• troddeduja

Domningar i armar kan man få av spända muskler i rygg, skuldror och nacke. Känner du att du har väldigt ömmande punkter vid skulderbladet upp mot axeln lixom så är det nog nån nerv i kläm.
    Att besöka en naprapat är en jättebra ide, de hittar direkt obalanser i kroppen.
    Mitt ryggont berodde tex på ett snett bäcken och hela högersidan av kroppen försökte kompensera det.

• troddeduja

Jag tror INTE att det är stroke! Du har ju talat med en sjuksköterska via vc som jag förstått det. Skulle tro mer på en sån än nån på FL.
    Googla på ansiktsnerven så får du upp massor av info och symtom som stämmer in på dig.

• troddeduja

Trombyl?
    När jag hade en misstänkt propp i benet fick jag göra en kontraströntgen, som inte visade nåt som tur var. Men ändå fick jag ta Fragmimsprutor i fem dagar.
    Hade du haft en misstänkt propp i hjärnan så hade de INTE skickat hem dig och de hade defenetivt inte sett nåt på en vanlig röntgen utan kontrastmedel!
    Jag tror du är inbillningssjuk och drar en historia!
    SORRY jag tror inte på dig.

• troddeduja

Fast jag tycker att allt gick lite väl snabbt bara. Hinna till vc, för sen till akuten och röntgen och sen hem igen på denna korta tid.
    Och om det hade gått snabbt pga att de tyckte att det var akut så hade de inte skickat hem dig.

Svar på tråden Ansikte domnat bort svagt