• DreamBear

Ansikte domnat bort svagt

Blir det värre måste jag ringa ambulans.

Just nu är det oförändrat.

Är extremt otränad. Men bär ofta min 4- månaders ovh min 2 åring.

Känner mig väldigt spänd kring höger axel, skuldra, nacke.

Finns det några nerver som kan komma i kläm och orsaka dessa symtom? Någon som vet?

• DreamBear

Och det är alltså jag, DreamBear, som är trådstartaren. Kändes onödigt att vara mer anonym än jag redan är.

• DreamBear

Levt under stress en tid. Inatt var jag uppe flera gånger under sovtiden 23-05. Kände mig öm i ögat imorse pga överansträngningen att öppna det när man är skittrött. Middagsluren tog jag i soffan så snett låg jag. Men med vänster sida nedåt så det känns som höger sida borde varit mest avslappnad.

Avvaktar ändå. Kalla mig dum :( men jag vill inte åka in. Imorgon ska de två stora till förskolan och lilla kan jag lätt ha med. Kommer att ringa vårdcentralen direkt imorgonbitti, och självklart 112 om det blir värre.

Tar en alvedon och försöker sova.
    Hoppas verkligen detta försvinner.
    Rädd o orolig :(
    Och dum säkerligen

• DreamBear

Vaken. Det i ansiktet har släppt. Men känner mig grymt svullen/spänd i höger sida av nacke/axel/skuldra. Vakna dessutom snuvig, svagt halsont och med en arm som känns lite skum. Lite avdomnad känsla. Tung.

Ska ringa vårdcentralen när de öppnar.

• DreamBear

Pratat med vc. Fick en tid på tisdag först. Sköterskan sa att det nog inte var något allvarligt o att det säkert var en nerv/muskel i kläm eftersom jag var spänd o öm kring nacke o skuldra på samma sida som symtomen.

Känns sådär. Vågar jag lita på henne??

Symtom idag:
    Svagt öm vid ögat (känns som dagen efter en migränattack).
    Fuktig i ögat (som om det är en ögoninflammation ungefär)
    Öm bak vid skuldran (massera mig själv igår där o hade inte denna ömhet då)
    Spänd i nacke
    Svagt avdomnad känsla i armen

Någon som har någon teori?

Funderar på att ringa en naprapat och höra.

• DreamBear

Stroke?
    Jag kan le.
    Inget hänger.
    Talet oförändrat.
    Pratat med vc.

Kan det verkligenvara stroke????
    Nu är jag livrädd :((

• DreamBear

Googla på stroke och eftersom jag har symtom på höger sida och är högerhänt, så borde alltså en ev blödning vara på vänster hjärnhalva. Där språk o tal sitter. Har inga problem med talet.

Är du sjuksköterska?

Jag är jätterädd nu :(

Pratade ju med vc. Borde inte de gett mig en tid på stört om det fanns strokemisstanke?

• DreamBear

Logiskt tänkande säger att det är något ofarligt. Men när ngn säger stroke blir jag rädd.

• DreamBear

Har ringt vc igen och begärde en tid idag.
    Bättre att kolla upp det nu.
    Rädd :(

• DreamBear

På väg till röntgen för misstänkt hjärnblödning :(
    Rädd, ledsen :(

Kommer jag att dö nu?

• DreamBear

Jag hade haft en propp. Fick åka hem o ska äta trombyl (tror jag det var). Men helt plötsligt på hemvägen fick jag ont i höger lår, snett ovanför knä. Sedan gick det till knävecket o nu nere vid vaden.

Kan proppen vandrat ned? Vet att proppar kan gå ned o upp, men kan de gå upp o ned också? Någon som vet??

Har pratat med 1177 men de gav inget svar.
    Förutom åk in om du är orolig.

• DreamBear

Varför skulle jag ljuga?
    :(

De sa att de såg spår efter en propp. Jag fick tabletter o recept av en läkare. Ska tillbaka imorgon o göra nån värre röntgen. Gjorde en datortomografi idag.

• DreamBear

Men jag hade inga kvarstående symtom när de skicka hem mig. Fick ont i benet i bilen på väg hem.

• DreamBear

Kvittar vad ni tror.

Jag fick göra en datortomografi o enligt personalen var det en sådan undersökning man gjorde för att finns/utesluta stroke/hjärnblödning. Inget kontrastmedel nämndes.

Om infon av dig, troddeduja, stämmer så används alltså inte datortomografi (utan kontrastmedel) för att kolla efter stroke o hjärnblödningar? Hur kunde det isåfall vara just den undersökningen jag fick göra då de misstänkte stroke/hjärnblödning? Och hur kunde då resultatet visa att jag haft en propp??

Jag fick trombyl. Fråga mig inte om det var rätt eller fel. Jag fick det o såg ingen anledning att ifrågasätta.

Mår skit :( och om du inte vill hjälpa mig med de svar jag söker så strunta i att svara tack!

• DreamBear

Troddeduja: Det så finns det omständigheter kring mig som gjorde att de kolla upp detta omgående. Vad vill jag ej gå in på här.

Svar på tråden Ansikte domnat bort svagt