• Anonym (Rädd)

Ansikte domnat bort svagt

37 år, frisk förutom hypotyreos (underfunktion av sköldkörteln).
    Låg o vila idag. Trött sovit dåligt. Vakna och hade följande symtom:
    Ont i ett par sekunder ovanför höger ögonbryn. Försvann o kom tillbaka. Försvann igen o sen inget
    Röd svagt i ena ögonvrån (pga överansträngd syn?) är nämligen blind på det andra ögat pga en olycka.
    Spänd i nacke ned mot skuldra på höger sida
    Stickningar på underläppen
    Känns svullen i höger sida
    Ser inte svullen ut, inget hänger
    Avdomnad känsla men har full känsel
    Varm på höger ansiktshalva
    Örat rött o varmt ett tag det har försvunnit
    Stickningar i högra fingrarna

Känner mig svullen/spänd längs muskel som går från höger skuldra till axel upp mot nacken

Spänd o öm på punkt bak i nacken på höger sida

Ingen huvudvärk.

Ensam hemma o ingen barnvakt (har tre barn). Vill inte ringa 1177 pga att jag ej kan åka in.

Rädd :(

• Svar på tråden Ansikte domnat bort svagt
  • Lindsey Egot the only one
    DreamBear skrev 2014-01-16 22:17:44 följande:

Japp så hette det nog.
    Vad är det för undersökning?
    Är den smärtfri?

Nej det gör inte ont men du ska ligga stilla på en hård brits i ett trångt rör där du inte kan eller får röra på dig och det är ett skärande dunk när de tar bilderna. Du får hörlurar med musik om du vill men det skärande dunkelt hörs ändå. Det kan ta upp till två timmar beroende på vad de ska kolla. Du kan få lugnande medicin innan om du vill. Man får inte ha några smycket på sug heller pga att det är en jätte magnet
  • Lindsey Egot the only one
    Anonym (ssk) skrev 2014-01-16 22:24:27 följande:

Ont o jag hoppas du inte lider av klaustrofobi....
    Sluta! Det gör inte alls ont!
  • Anonym (ssk)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-16 22:40:09 följande:
    Nej det gör inte ont men du ska ligga stilla på en hård brits i ett trångt rör där du inte kan eller får röra på dig och det är ett skärande dunk när de tar bilderna. Du får hörlurar med musik om du vill men det skärande dunkelt hörs ändå. Det kan ta upp till två timmar beroende på vad de ska kolla. Du kan få lugnande medicin innan om du vill. Man får inte ha några smycket på sug heller pga att det är en jätte magnet

Lugnande, när dom misstänker stroke....dom lär inte vilja påverka medvetandegraden.

Gjort nån själv? Jag hade ont...

Men, ts ska nog tagga ner. Hemskickad trots misstanke om propp o kvarstående symtom, nja
  • Severus

Mig har de inte släppt hem direkt efter mina TIA. Övervak minst ett dygn. Kontraströntgen.

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • DreamBear

Men jag hade inga kvarstående symtom när de skicka hem mig. Fick ont i benet i bilen på väg hem.

• Spöktuss
    Anonym (ssk) skrev 2014-01-16 22:24:27 följande:

Ont o jag hoppas du inte lider av klaustrofobi....
    Vad är du för sjuksköterska egentligen (antar att du är det med tanke på ditt nick)? Magnetröntgen gör inte ont, var har du fått det ifrån?

Sluta skrämma upp folk i onödan. 
  • Tihi

Tråkigt ts! Jag hoppas din man är på väg hem för att hjälpa dig med barnen?

• troddeduja

Trombyl?
    När jag hade en misstänkt propp i benet fick jag göra en kontraströntgen, som inte visade nåt som tur var. Men ändå fick jag ta Fragmimsprutor i fem dagar.
    Hade du haft en misstänkt propp i hjärnan så hade de INTE skickat hem dig och de hade defenetivt inte sett nåt på en vanlig röntgen utan kontrastmedel!
    Jag tror du är inbillningssjuk och drar en historia!
    SORRY jag tror inte på dig.

• DreamBear

Kvittar vad ni tror.

Jag fick göra en datortomografi o enligt personalen var det en sådan undersökning man gjorde för att finns/utesluta stroke/hjärnblödning. Inget kontrastmedel nämndes.

Om infon av dig, troddeduja, stämmer så används alltså inte datortomografi (utan kontrastmedel) för att kolla efter stroke o hjärnblödningar? Hur kunde det isåfall vara just den undersökningen jag fick göra då de misstänkte stroke/hjärnblödning? Och hur kunde då resultatet visa att jag haft en propp??

Jag fick trombyl. Fråga mig inte om det var rätt eller fel. Jag fick det o såg ingen anledning att ifrågasätta.

Mår skit :( och om du inte vill hjälpa mig med de svar jag söker så strunta i att svara tack!

• troddeduja

Fast jag tycker att allt gick lite väl snabbt bara. Hinna till vc, för sen till akuten och röntgen och sen hem igen på denna korta tid.
    Och om det hade gått snabbt pga att de tyckte att det var akut så hade de inte skickat hem dig.

• DreamBear

Troddeduja: Det så finns det omständigheter kring mig som gjorde att de kolla upp detta omgående. Vad vill jag ej gå in på här.

• Pappa

Har stickningar höger ansiktshalva och huvudvärk från helvete vad kan det vara

• Inte jag
    Pappa skrev 2014-08-25 00:11:09 följande:

Har stickningar höger ansiktshalva och huvudvärk från helvete vad kan det vara

du kanske ska åka in för det låter ju inte bra
  • Pappa
    Inte jag skrev 2014-08-25 00:20:35 följande:
    du kanske ska åka in för det låter ju inte bra
    får nog göra det känns inte bra alls
  • Inte jag
    Pappa skrev 2014-08-25 00:26:55 följande:
    får nog göra det känns inte bra alls
    Ja gör det så att det inte är något allvarligt. Berätta sen hur det gått
  • Pappa

Misstanke att det är borelia dom tog prover och nu är det bara vänta på svar fick även penicillin kur 

• Houdini

Vill bara inflika att det kan vata så " banalt" som migrän när man får domningar och sånt.

Jag har den sortens migrän plus den vanliga.

Böev jätterädd första gångerna säker på att jag fått en stroke. Grundligt undersökt och de har letat efter allt

Symtomen är sockerdricka i ena ansiktshalvan sedan och ena armen sedan har det känts som tandläkarbedövning där. Har känsel med inte helt. Och sprängande huvudvärk. Inte vanlig migränhuvudvärk

Så det kan vara det man drabbas av. Behöverinte vara något aallvarligt.

Svar på tråden Ansikte domnat bort svagt