Inlägg från: Anonym (poon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (poon)

Otrogen-gravid-abort??

Anonym (Kris) skrev 2014-01-19 09:52:44 följande:
    Men ÄR det så? Hans vilja då? Hans liv...? Känns som jag är en djävul hur jag än gör....
    Det är fortfaramde din kropp och du som kvinna har alltid sista ordet vad gäller det. Ingen annan har rätt att besytämma om ingrepp på din kropp du itne vill göra. En av få fördelar med att vara kvinna i dagens samhälle. Annars brukar det i det mesta vara mannen som har mest fördelar tyvärr.
  • Anonym (poon)
    Anonym skrev 2014-01-19 12:20:43 följande:
    Fostret har i nuläget inget medvetande och alltså ingen vilja. Det kommer inte märka om det inte föds.
    Tror inte det är problemet utan att som kvinna veta att man bär på en blivande människa man komemr älska över allt annat. Som kvinna är abort ofta ingen "skitsak" som man bara gör utan det är en massa känslor och hormoner inblandade i detta.
  • Anonym (poon)
    Anonym skrev 2014-01-19 12:30:32 följande:
    Självklart är abort inget de flesta tar lätt på, men nu var det väl fostrets syn (eller ja, icke-syn) på det hela som jag pratade om? Oavsett vilka tankar kvinnan har så har fostret inga tankar alls.
    DU vet väl inte vad ett foster känner under en abort? INGEN vet det. Så att påstå att fostret itne känner något är osanning då du faktiskt inte har en aning eller...
  • Anonym (poon)
    Anonym skrev 2014-01-19 12:46:44 följande:
    Vilka vetenskapliga källor har du till att man uppmätt medvetande hos foster i tidig graviditet?
    Vilka källor har du på att dom INTE har medvetande?
  • Anonym (poon)
    Anonym skrev 2014-01-19 12:46:44 följande:
    Vilka vetenskapliga källor har du till att man uppmätt medvetande hos foster i tidig graviditet?
    Finns ingen forskning som kan visa exakt vad ett foster känner eller inte känner vid en abort. 
  • Anonym (poon)

I sverige får man göra abort utan orsak till v 18. Känner inte det fostret något heller? Jag menar ett foster i v 18 ser ut som en minibebis. har naglar har en dyngsrytm kan suga på tummen mm mm mm. men ÄNDÅ är det okej att abotera ett så stort foster. 

Svar på tråden Otrogen-gravid-abort??