• Anonym

Otrogen-gravid-abort??

Anonym (Kris) skrev 2014-01-19 09:16:17 följande:
    tänker mycket på just det... att jag gör honom till pappa trots att han inte vill och att barnet en dag kommer undra.... :-/ 
    Ena sidan- respekten för hans liv, de barn som redan finns födda och för barnet att växa upp utan sin pappa och å andra sidan- min känsla för aborten som bara känns så fel, att värna om ett liv som redan blivit till.
    Är han inte vuxen nog att förstå att det kan bli en graviditet trots skydd, samt att kvinnan har beslutsrätt över om gravidteten ska fortsätta eller avbrytas, så är han inte vuxen nog att ha sex. När han valde att spruta i dig, även med skydd, valde han att ta risken att du blev gravid.

Att du tidigare har sagt att du inte vill ha fler barn spelar ingen roll. Du bestämmer över den här graviditeten.

Det är en svår situation du är i, men försök att inte låta honom mobba dig till ett visst beslut.

Väljer du att fortsätta gravidteten, så för allt i världen, skriv inte fader okänd etc. För barnets skull. Låt inte barnet bli något att smussla med, låt honom ta konsekvenserna av sina handlingar. Det behöver inte betyda att han ska tvingas bli varannanveckapappa, men barnet ska definitivt ha arvsrätt osv.

Lycka till med ditt beslut {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym
    Anonym (Du bestämmer.) skrev 2014-01-19 11:15:08 följande:
    Barnets vilja lär ju knappast vara att bli aborterat. Vill du behålla så gör det och bli den bästa mamman du kan, när barnet frågar om pappa sedan var ärlig men ta det på barnets nivå. Han kanske ändå kommer och blir pappa sedan. Min äldstas pappa vägrade att bli pappa men idag har han ändå en bra relation och varannan helg, vart en lång hård väg dit man klart värt det och vårt barn har aldrig under tiden mått dåligt.
    Fostret har i nuläget inget medvetande och alltså ingen vilja. Det kommer inte märka om det inte föds.
  • Anonym
    Anonym (poon) skrev 2014-01-19 12:27:26 följande:
    Tror inte det är problemet utan att som kvinna veta att man bär på en blivande människa man komemr älska över allt annat. Som kvinna är abort ofta ingen "skitsak" som man bara gör utan det är en massa känslor och hormoner inblandade i detta.
    Självklart är abort inget de flesta tar lätt på, men nu var det väl fostrets syn (eller ja, icke-syn) på det hela som jag pratade om? Oavsett vilka tankar kvinnan har så har fostret inga tankar alls.
  • Anonym
    Anonym (poon) skrev 2014-01-19 12:38:27 följande:
    DU vet väl inte vad ett foster känner under en abort? INGEN vet det. Så att påstå att fostret itne känner något är osanning då du faktiskt inte har en aning eller...
    Vilka vetenskapliga källor har du till att man uppmätt medvetande hos foster i tidig graviditet?
Svar på tråden Otrogen-gravid-abort??