• Forumvärd

Är du nöjd med ditt namn?

Våra namn är något som vi får dras med hela livet. Ibland så har ens föräldrar valt bra men ibland så kanske det känns obegripligt att de valde just det namnet.
    Är du nöjd med ditt eller dina namn eller har du kanske t.om bytt namn?
    Diskutera gärna i tråden och du kan vara anonym!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du nöjd med ditt namn?
  • puss
    Texasthecat skrev 2014-01-21 16:05:53 följande:
    Mitt tilltalsnamn är Teresa

det är jättefint.
    *puss puss puss puss*
  • Anonym (nja)

inte fullt ut, jag hade helst haft ett namn som inte går att stava fel, eller iaf inte hade flera vanliga stavningar (har tilltalsnamn Thomas, som ofta även stavas utan H)
    Jag finner det drygt att påtala att det ska stavas med h, tillråga på allt har jag även ett efternamn med ett tyst h.

Ytterligare en komplikation är att mina föräldrar valde att lägga mitt tilltalsnamn som tredje namn, vilket gör att jag i visa sammanhang fått lyssna till mitt första namn.

• pica pica

Jag är väldigt nöjd, heter Christina. Inte så många 70-talister som heter så har jag konstaterat.

• DeLo

Mina föräldrar borde haft ett förbud när det kom till att ge namn så jag har bytt. Nu trivs jag (även om jag vill säga upp kontakten med ALLA som vet vad jag hette innan mitt nuvarande namn).

• LillGris

Jag heter Sonja vilket jag gillar. Däremot heter jag Margareta i mellannamn och det avskyr jag. Det "roliga" är att mamma också heter det i mellannamn och hon har alltid hatat det. Ändå skulle hon promt ge det till sin dotter, hmpf.

• Anonym (Linnea)

Mitt namn funkar men jag är lite för gammal för att heta det, mina föräldrar var tio år före sin tid.

• LillGris
    DeLo skrev 2014-01-21 19:40:25 följande:
    Mina föräldrar borde haft ett förbud när det kom till att ge namn så jag har bytt. Nu trivs jag (även om jag vill säga upp kontakten med ALLA som vet vad jag hette innan mitt nuvarande namn).

Nu blr jag hemskt nyfiken!
  • Anonym (Hannah)

Helt OK men känns väldigt vanligt; Hannah. Känns lite "roligare" att jag iaf stavar det med h på slutet också. Folk brukar missa detta h, och det, tillsammans med ett efternamn jag alltid måste bokstavera, gör att det blir lite jobbigt. Men jag har lärt mig leva med att både för- och efternamn ofta blir felstavat Tungan ute

• Lollobini

Jag svarade Nja, tycker inte mitt namn passar till mitt utseende och min personlighet, heter Louise.

• DeLo
    LillGris skrev 2014-01-21 19:47:58 följande:

Nu blr jag hemskt nyfiken!
    Det får du allt fortsätta vara ;)
Svar på tråden Är du nöjd med ditt namn?