• Forumvärd

Är du nöjd med ditt namn?

Våra namn är något som vi får dras med hela livet. Ibland så har ens föräldrar valt bra men ibland så kanske det känns obegripligt att de valde just det namnet.
    Är du nöjd med ditt eller dina namn eller har du kanske t.om bytt namn?
    Diskutera gärna i tråden och du kan vara anonym!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du nöjd med ditt namn?
  • Coruscant

Jag gillar mitt namn, men ogillar stavningen - det finns extra bokstäver i det som eg. inte hör till. Blä!

• La Chica

Nja, det duger väl... Jag heter Matilda som tilltalsnamn, väljer att inte skriva mitt mellannamn här. Mitt efternamn däremot (Mitt svenska. Har 2) har jag alltid tyckt illa om och funderar än idag på att ta bort det helt. 

Size doesn't define your beauty.
  • Anonym (Nänä)

Nej jag heter Sara, skittråkigt! Gillar inte korta,tråkiga namn som Sara, Eva, Anna etc. Orkar inte byta dock.

• Anonym (karolin)

Jag är nöjd över mitt namn o stavningen Fast att man jämt får påpeka hur mitt namn stavas. Men nu när man är,äldre så bryr jag mig inte hur folk stavar mitt namn. Det som irretterar än är att folk säger karolina till en fast att man presenterar sig som karolin

• mikipiki

Jag är rätt nöjd med mitt tilltalsnamn (Michaela), det passar mig bra, men när jag växte upp ville jag hellre heta mitt andranamn (Ida) :)

• Josephine96

Ja jag är jättenöjd med mitt förnamn, mitt mellannamn Irene är väl lite tantigt kanske. Hatar även när folk uttalar det Ireeeeeen för jag har alltid sagt IrenE. Att ha ett topp 10 efternamn är inte så himla kul heller...

• LuckyLips

Ja, jag är nöjd med mitt namn. Det tråkigaste är väl att mina föräldrar valde att ge mig tre namn och placera tilltalsnamnet i mitten ( vilket jag egentligen förstår, det låter bäst så), men det är lite irriterande när man bor i Norge där de är vana att man kallas vid alla namn, så man måste påpeka om och om igen att man bara kallas för Maria och inte Anna Maria Cecilia.

• Anonym (Sara)
    Anonym (Nänä) skrev 2014-01-21 20:06:44 följande:

Nej jag heter Sara, skittråkigt! Gillar inte korta,tråkiga namn som Sara, Eva, Anna etc. Orkar inte byta dock.

Jag heter också Sara och är verkligen nöjd med det. Tror att det helt enkelt passar bra på mig.
  • Delia76

Supernöjd - Caroline heter jag , lagom ovanligt. Var ensam om detta namn hela skoltiden dock är vi för tillfället 4 st med detta namn på jobbet :)

• Anonym (Martina)

Jag heter Martina. Har egentligen aldrig känt att jag passar i det, men vet inget annat som skulle kännas helt rätt heller, så det får hänga med. Brukar ibland använda smeknamnet Max.
    I andranamn heter jag Andrea, vilket jag gillar. Tyvärr kan jag inte uttala bokstaven r ordentligt, så det gör det lite jobbigt.
    Mitt efternamn älskar jag :)

Svar på tråden Är du nöjd med ditt namn?