Kluven angående abort
Jag tycker definitivt du ska behålla. Främst för att det redan är ett litet liv därinne och just det livet går aldrig att få tillbaka även om du blir gravid senare i livet. Jag skrev något liknande i en annan tråd. Jag tror att man inte bara ska fundera på hur framtiden kommer se ut utan också fundera på vad som redan finns där inne i din mage. Jag är helt övertygad om att det redan nu är något värdefullt som bara behöver tid för att se ut som vilken liten bebis som helst.
Och visst man får anpassa sitt liv en hel del när man får barn, men jag tror att du kommer tycka att ditt barn är värt det. Jag tror inte man ska låta ekonomi styra. I början av min första graviditet blev vi av med våran lägenhet och flyttade runt hos vänner ett tag, det var sjukt jobbigt. Sen var vi klantiga nog att inte ta studielån så det blev riktigt tajt ett tag med mitt plugg och min mans ströjobb men sen fick han sommarjobb och det gick lite bättre ekonomiskt igen i samband med att barnet föddes. Och små barn är inte så kräsna ;) Man kan köpa begagnat osv, tycker att det blir väldigt konstigt att avsluta ett redan påbörjat mänskligt liv bara för att det lilla livet kanske inte kan få de finaste kläderna och leksakerna i början eller för att man inte kan garantera en problemfri framtid, för vem kan egentligen det?