• syrena

Hur skulle du göra om ditt barn kräktes en gång

på dagis och inte mera och det mesta av spyan va saliv och lite äpplen? skulle du låta henne va hemma från dagis dagen där på? eller vad skulle du ha gjort???

Hon har ingen feber eller något hon är pigg å glad... inte hängig alls..... hur skulle ni göra????

• Svar på tråden Hur skulle du göra om ditt barn kräktes en gång
  • puss
    fluu skrev 2014-02-05 18:05:02 följande:
    Eftersom vi var helt övertygade om att hon var frisk och jag hade prov den dagen så erbjöd sig farmor, vad är problemet med det? Hade hon varit sjuk på riktigt hade hon ju varit hemma däremot.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
    Ska det finnas ett problem?
  • HokusPokus

Hålla henne hemma minst 48 timmar...
    Det borde vara straffbart att lämna barn till dagis tidigare än så! Blää för magsjukor och egoistiska föräldrar som inte håller barnen hemma tillräckligt länge

• fluu
    puss skrev 2014-02-05 18:06:38 följande:
    Ska det finnas ett problem?
    Du verkade ha det.
  • syrena

Jag sa till dom på förskolan att hon inte skulle komma men då sa de att jag skulle vänta tills i morgon med att sjuk skriva henne och om vi inte dyker upp så vet de varför ... så de på förskolan tyckte inte som mig...

• Mli 014

Vi blev uppringda av dagis idag, eftersom jag är gravid i slutskedet.

Tydligen är det jättemånga som skickar sina barn till dagis trots magsjuka, så de bad oss hålla sonen hemma så han inte blev smittad lagom till mitt ks nästa vecka.

Pedagogen som ringde lät måttligt glad då ett barn kräktes på ett annat barn i det hon stod i telefonen. (Klockan 6:30)

• puss
    fluu skrev 2014-02-05 18:08:47 följande:
    Du verkade ha det.
    Inte alls. Jag ställde en hövlig fråga.
  • puss
    Mli 014 skrev 2014-02-05 18:11:01 följande:

Tydligen är det jättemånga som skickar sina barn till dagis trots magsjuka, så de bad oss hålla sonen hemma så han inte blev smittad lagom till mitt ks nästa vecka.

Pedagogen som ringde lät måttligt glad då ett barn kräktes på ett annat barn i det hon stod i telefonen. (Klockan 6:30)

Hålla sonen hemma? Jobbar ni inte? Vad menar dom?
  • Hannah76
    fluu skrev 2014-02-05 17:47:25 följande:
    Ungefär så hände oss i måndags. Dottern råkade svälja tandkräm som hon tycker är så äckligt och kräktes av äckel och förskräckelse och var helt normal sedan. Men vi skickade henne ändå till farmor istället bara för att se att det inte var något mer.
    Skulle hon däremot kräkas en gång(även om det bara är en gång och väldigt lite) och vi inte vet varför så är det 48 timmar som gäller.

Jag avskyr föräldrar som drar ut sina sjuka ungar och gör inte så själv. Är så glad att de flesta andra verkar tänka så på dotras dagis.
    Jag skulle resonera som ni i detta fallet. Ni visste ju att hon troligtvis kräktes av tandkrämen.
  • modsey

beror på.
    En kräka hemma kanske i samband med ett hostanfall eller något som inte känns magsjukt, då skulle jag skicka.

• Mli 014
    puss skrev 2014-02-05 18:12:40 följande:
    Hålla sonen hemma? Jobbar ni inte? Vad menar dom?

Nej jag går hemma, men vi har fulltidsplats på børnehave (bor i Danmark)

Jag får inte lyfta, eller ens gå och hämta honom i dagis på grund av komplikationer så de skjutsar hem honom varje dag.
  • puss
    Mli 014 skrev 2014-02-05 18:17:00 följande:

Nej jag går hemma, men vi har fulltidsplats på børnehave (bor i Danmark)

Jag får inte lyfta, eller ens gå och hämta honom i dagis på grund av komplikationer så de skjutsar hem honom varje dag.
    Oj då. Hoppas allt går bra. Va fint av dem att ordna hjälp för dig.
  • Mli 014
    puss skrev 2014-02-05 18:18:47 följande:
    Oj då. Hoppas allt går bra. Va fint av dem att ordna hjälp för dig.

Vi har världens finaste dagis och personal där vi bor ^^

Tack Puss!
  • Dixie
    Mli 014 skrev 2014-02-05 18:11:01 följande:

Fy - hade det inte varit bättre att säga till de som lämnar trots magsjuka att de inte får lämna.......
  • Mli 014
    Dixie skrev 2014-02-05 18:52:54 följande:
    Fy - hade det inte varit bättre att säga till de som lämnar trots magsjuka att de inte får lämna.......

Jo givetvis.

Men det är ju svårt som pedagog att avgöra vilka barn som är sjuka, om föräldrarna inte säger något...
  • glassen

Det beror på hur förskolan förklarade det hela. Om det var så att hon satte i halsen och hostade upp och kräktes i samband med det hade jag lämnat. Men om det är oklart så är det bäst att ta det säkra före det osäkra. Det är jättetrist att vara hemma med ett friskt barn i 48 timmar, men så är reglerna.

• syrena

Ska till lägga att det va precis vid hämtning hon kräktes det va inte mycket som kom men hon får va hemma så får hon gå till förskolan på Måndag igen...

Hon har ätit bra efter händelsen och ingen feber det verkar ju inte va något allvarligt men bäst att va hemma :)

• Apopan

Jag skulle såklart ha mitt barn hemma. Skulle också misstänka att han höll på att få feber/bli förkyld. De enda gånger han har spytt är just en gång när han är påväg att få feber, och så en gång till sen när febern är påväg bort.

• Natulcien

Jag skulle självklart hålla barnet hemma efter en kräkning.
    Vi har råkat ut för samma sak här. Sonen kräktes lite igår kväll, bara en liten skvätt och inget mer sen under natten. Jag tror inte att han är magsjuk, men han stannar hemma resten av veckan ändå.

Svar på tråden Hur skulle du göra om ditt barn kräktes en gång