• syrena

Hur skulle du göra om ditt barn kräktes en gång

på dagis och inte mera och det mesta av spyan va saliv och lite äpplen? skulle du låta henne va hemma från dagis dagen där på? eller vad skulle du ha gjort???

Hon har ingen feber eller något hon är pigg å glad... inte hängig alls..... hur skulle ni göra????

• Svar på tråden Hur skulle du göra om ditt barn kräktes en gång
  • Liten till

Ha henne hemma dagen efter! Absolut.

Sonen kräkte en gång igår, och jag med. Alltså är vi hemma resten av veckan, för onsdag torsdag är ju självklart. 48h kan man smitta med magsjuka. Fredag tar vi extra för säkerhetsskull då magsjukan går runt runt nu.

• Sessan03

Oftast har ju förskolor en 48-timmars regel vid kräkningar så jag skulle nog låtit barnet va hemma.

• IsDimma

Om det inte är ett barn som brukar kräkas så hade jag velat att barnet skulle vara hemma minst 48 timmar. Det kan vara magsjuka och särskilt nu när det är högsäsong för den.

• fluu

Ungefär så hände oss i måndags. Dottern råkade svälja tandkräm som hon tycker är så äckligt och kräktes av äckel och förskräckelse och var helt normal sedan. Men vi skickade henne ändå till farmor istället bara för att se att det inte var något mer.
    Skulle hon däremot kräkas en gång(även om det bara är en gång och väldigt lite) och vi inte vet varför så är det 48 timmar som gäller.

Jag avskyr föräldrar som drar ut sina sjuka ungar och gör inte så själv. Är så glad att de flesta andra verkar tänka så på dotras dagis.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Philippa

Hon skulle givetvis hållas hemma!

Märklig fråga..... tänker ni inte ha henne hemma??

• syrena

Jo jag vill ha henne hemma givet vis men hamna i en diskussion med min sambo som tyckte tvärt i mot vad jag tyckte så där av så ville jag vet hur andra skulle göra....

• puss
    fluu skrev 2014-02-05 17:47:25 följande:

Ungefär så hände oss i måndags. Dottern råkade svälja tandkräm som hon tycker är så äckligt och kräktes av äckel och förskräckelse och var helt normal sedan. Men vi skickade henne ändå till farmor istället bara för att se att det inte var något mer.
    Skulle hon däremot kräkas en gång(även om det bara är en gång och väldigt lite) och vi inte vet varför så är det 48 timmar som gäller.

Jag avskyr föräldrar som drar ut sina sjuka ungar och gör inte så själv. Är så glad att de flesta andra verkar tänka så på dotras dagis.

Skickade till farmor för att se så det inte var nåt mer?

Kan ni inte bedöma det hemma?
  • fluu
    puss skrev 2014-02-05 18:04:00 följande:
    Skickade till farmor för att se så det inte var nåt mer?
    Kan ni inte bedöma det hemma?
    Eftersom vi var helt övertygade om att hon var frisk och jag hade prov den dagen så erbjöd sig farmor, vad är problemet med det? Hade hon varit sjuk på riktigt hade hon ju varit hemma däremot.
  • Hannah76
    syrena skrev 2014-02-05 18:00:58 följande:
    Jo jag vill ha henne hemma givet vis men hamna i en diskussion med min sambo som tyckte tvärt i mot vad jag tyckte så där av så ville jag vet hur andra skulle göra....
    Vill förskolan ens att hon kommer imorrn?
Svar på tråden Hur skulle du göra om ditt barn kräktes en gång