Ångrar abort
Jag är 24 och blev oplanerat gravid i december och gick sedan med vetskapen om att jag var gravid i tre veckor (det tog två veckor att få tid på kvinnokliniken) så jag hade lång tid på mig att fatta ett beslut. Jag har gjort en abort tidigare och alltid sagt att det kan jag aldrig göra om, det visste även min pojkvän. Trots att omständigheterna inte är perfekta så kände jag hela tiden att det rätta för mig var att behålla. Jag kände mig så vacker och levande som gravid. Men på något sätt, efter två veckors planerande av att behålla barnet så bestämde jag mig för att ändå göra abort. Jag vill vara förnuftig, inte låta endast känslorna styra mig. Och så gjorde jag det. Det var som att jag inte var jag, det var någon annan. Jag minns när jag och min pojkvän satt på mottagningen för att svälja det första pillret. Jag tog det i handen, blev så rädd och bara stängde av mig själv och svalde. Ända sedan dess har jag ångrat mig.
Jag vet att jag gjorde fel. Trots att det fanns omständigheter och orsaker till grund för beslutet om att göra abort så var det inte det rätta för mig. Jag förstår inte hur jag kunde göra så, hur jag inte lyssnade på mig själv. Jag är så, så, så ledsen. Jag har fått tid hos kurator om tre veckor och tänker be om nya tider efter det, för jag vet inte hur jag ska klara detta.
Jag ville mest skriva av mig men undrar också om det finns någon som känner igen sig, som kanske skulle vilja prata?