• Längta

Sökes! Ngn i Jämtland som gör IVF nu??

Hej, 26 år och ifrån Jämtland, söker andra par som finns i närheten man kan bolla tankar med. Gör. Just nu Ivf hos Jörgensen och håller på med sprayen nu och börjar med sprutorna den 20de.

• Svar på tråden Sökes! Ngn i Jämtland som gör IVF nu??
  • Sputnik II
    Längta skrev 2014-02-27 14:45:34 följande:
    Var till min läkare idag och gjorde vul. Allt såg bra ut och var rejält nedreglerad och börjar med sprutorna ikväll. Lite nervös över de, men de ska väl funka. :)
    Heja heja! Vad härligt!! {#emotions_dlg.flower}
  • Längta
    Sputnik II skrev 2014-02-27 17:41:52 följande:
    Heja heja! Vad härligt!!

Herregud vad nervös jag var för sprutan. Men de kändes ju inte alls. Vet inte varför jag jagat upp Mig så mkt för det. :) de här fixar jag ju. Men mår extremt dåligt när jag tar sprayen.blir riktigt illamående. :(
  • Småtussar

Och jag ska förmodligen göra IVF inom kort. Har kört några omgångar GonalF men lyckas inte producera några äggblåsor alls. Har kört 87,5ie utan resultat. Så nu blir det provera, en kart yasmine och sen långa metoden med nässpray och hela köret. Ser inte framemot det....

• Sputnik II
    Längta skrev 2014-02-27 22:37:37 följande:

Herregud vad nervös jag var för sprutan. Men de kändes ju inte alls. Vet inte varför jag jagat upp Mig så mkt för det. :) de här fixar jag ju. Men mår extremt dåligt när jag tar sprayen.blir riktigt illamående. :(
    Hehe, det är nog inte så konstigt. Det är ju inte varje dag man sticker sprutor i magen liksom! Minns första sprutan jag tog. Jag var hyper och tårarna rann. Det tog 15 min innan jag lyckades och när sprutan väl var tagen så kände jag samma sak... "Var det bara det här??" Förvånad

Usch vad jobbigt med sprayen. Hoppas att det lägger sig nu när du halverar dosen!
  • Sputnik II
    Småtussar skrev 2014-02-28 14:06:31 följande:
    Och jag ska förmodligen göra IVF inom kort. Har kört några omgångar GonalF men lyckas inte producera några äggblåsor alls. Har kört 87,5ie utan resultat. Så nu blir det provera, en kart yasmine och sen långa metoden med nässpray och hela köret. Ser inte framemot det....
    Lycka till när du sätter igång med allt! På något sätt går det, även om det känns motigt och tungt innan. Du får ha delmål, då kan det kännas lättare. Ett tips är att ha roligt medan man håller på. Jag och min sambo planerade alltid in något skoj en helg i månaden. Det var vårt sätt att "överleva".
  • Längta
    Sputnik II skrev 2014-02-28 18:23:53 följande:
    Hehe, det är nog inte så konstigt. Det är ju inte varje dag man sticker sprutor i magen liksom! Minns första sprutan jag tog. Jag var hyper och tårarna rann. Det tog 15 min innan jag lyckades och när sprutan väl var tagen så kände jag samma sak... "Var det bara det här??" Usch vad jobbigt med sprayen. Hoppas att det lägger sig nu när du halverar dosen!

Haha ja man e som nervös varje gång tills sprutan sitter där den ska. Haha fjantig man e. Men de e ju för en sååå bra sak. Lite bättre känns de nu när de e halva disken spray. Men så fort ja tagit den luffen så mår ja illa. Så de e inte så många knop efter MN tagit den. :) Var e du nu i behandlingen??
  • Längta

Ja var på vul idag och hade svarar för bra på 150 på gonal-f. Hade typ 10-12 äggblåsor på vardera sida ist för 6-8 som de ska va. Men fick fara och ta blodprov som ska skickas till Umeå och dom ringde idag och skulle ringa imorgon efter dom fått svaren. Och så skulle vi bestämma. Men tisdag plock ev. Fanns tre alternativ. Fortsätta som planerat om de gick, annars avbryta allt och börja om eller frysa alla efter befruktning och sen vänta in mens och sätta i. Om ja förstog de rätt.

• Längta

Wohooo. Kliniken ringde och allt såg bra ut. Så plock på tisdag och återföring på fredag. Herreguuuuuud va ja längtar. :)

Svar på tråden Sökes! Ngn i Jämtland som gör IVF nu??