Inlägg från: Det vackraste |Visa alla inlägg
  • Det vackraste

Fråga till er som fött två barn vaginalt

Vet faktiskt inte riktigt vad jag ska svara. Blev ju inga bestående "skador". Fick sy några enstaka stygn med båda. Första pga ganska stort barn ffa gissar jag. Bm lade klipp på slutet. Andra blev hotande syrebrist och fick hjälpas med sugklocka och då blev det några lättare bristningar. Läkte fort med båda.

• Det vackraste

[quote=72634410][quote-nick]isolande skrev 2014-02-28 09:13:57 följande:[/quote-nick]Med första sydde jag ett stygn, med andra inte en skråma. Kan fortfarande 1 år efter andra FL känna tyngdkänsla om jag är kissnödig och hoppar/springer. Efter första FL hade jag ansträngningsinkontinens i kanske 10 månader efteråt.[/quote Tränar du bäckenbottenmusklerna med knipkulor? För mig funkar de suveränt!

• Det vackraste

Anv smartballs. De är bra tycker jag. Bm tyckte också att det är bra att använda såna. Bra blev påmind om så ska sätta i dem idag! Femte graviditeten på nio år, sjätte månaden och födde senast för bara sju månader sen, så behöver hålla musklerna i underlivet igång.

• Det vackraste
    isolande skrev 2014-02-28 11:35:14 följande:
    Jag tycker jag kniper och tränar, men det blir liksom aldrig som förut.... Har frågat min man om han tycker jag är slappare vid sex men han bara skrattade och sa nej, verkligen inte! Har faktiskt funderat på att köpa knipkulor ändå . Har du nåt bra tips på internetbutik och vilken variant som är bra?

Ja smartballs som jag skrev ovan. Om de finns kvar, var några år sen jag köpte dem. Annars finns det många andra! Inte såhär på rak arm men googla på knipkulor eller smartballs eller träna bäckenbotten hjälpmedel.
Svar på tråden Fråga till er som fött två barn vaginalt