• Mamori

Fråga till er som fött två barn vaginalt

Hur mycket kortvariga skador/bestående men fick ni vid andra förlossningen jämfört vid den första?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 18:51
    'Ungefär lika mycket' gäller oavsett om ni inte fick några problem alls eller om ni fick mycket, huvudsaken är att det var lika båda gångerna.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fråga till er som fött två barn vaginalt
  • HWR

Vid första fick jag sy tre stygn. Med andra inga alls.

• MalinEddie

Jag fick inga skador eller bestående men vid någon av förlossningarna.

Avskyr CIO-metoder.
  • Tinnys

Fött tre barn vaginalt har inte fått några bestående men. Fick väl sy lite o var öm några veckor, annars inget. Mina barn var stora, mellan 4600 o 5200g.

• Jacqueline

Fick sy 6 yttre suturer efter första förlossningen ,den gick dock otroligt fort så jag vart förvånad att det inte blev "värre".

Andra förlossningen fick ännu snabbare men jag vart helt utan skador efteråt och återhämtningen efter gick oxå snabbare än första gången.

Har alltså inga bestående men ,några stygn bara.

• Tygtiiger

Första: klippt så det blev ett ärr som sved vid sex så länge som jag ammade. Det är fint läkt och gör inte ont. Om man kollar med spegel så syns ärret såklart, jag kan ge mig på att det finns fanatiker på FL som skulle kalla det för BESTÅENDE MEN, men själv räknar jag det inte som värre än det 2 cm långa ärr jag har på ena armen efter att ha rivit mig som tonåring.

Andra: jag var öm i underlivet i någon vecka. Inga klipp, inga stygn, inga bristningar. Lite skavsår, typ.

Andra förlossningen var MYCKET lättare, fast det var sex år senare.

Krupke, we've got problems of our own!
  • GrönaDruvan

Haft två bra förlossningar.

Med första fick jag sy 2 "skönhetsstygn" och var väldigt öm och svullen ett tag efter, men inget onormalt.

Andra sonen var 1 kg större, och flög ut rent ut sagt, men sprack ingenting och var inte det minsta öm efteråt!

• Zopiklon

Jag fick inga skador eller bestående men vid någon av förlossningarna. Så jtag kunde inte rösta.

Tror TS att det är en självklarhet att man får någon form av skada vid sin vaginala förlossning?

• CeeJay

Värre vid första förlossningen. Fick sy några stygn och fick en förskjuten/brott på svanskotan vid första. Fortfarande bestående men efter snart 10 år.

Andra förlossningen var plättlätt, inte ett stygn och inget annat än den vanliga smärtan (dvs från min skeva svanskota)

• Mamori
    Zopiklon skrev 2014-02-20 18:09:48 följande:
    Jag fick inga skador eller bestående men vid någon av förlossningarna. Så jtag kunde inte rösta. Tror TS att det är en självklarhet att man får någon form av skada vid sin vaginala förlossning?

Att få lika mycket vid båda (även om det är inget) är lika så rösta på lika mycket i så fall :)
Svar på tråden Fråga till er som fött två barn vaginalt