• velo

Min son slåss emellanåt och vi står handfallna.

Oj vad jag känner igen mig!:)
    Min äldsta var precis så här och jag och hans pappa visste till slut inte vad vi skulle göra. Det är svårt också när dom inte riktigt kan redogöra för vad som hänt! Jag upplevde också att min son ofta fick skulden för allt tillslut, för ibland kunde man se hur nån slog honom först och han som är väldigt tålig börjar inte gråta utan slår tillbaka istället och då börjar det andra barnet gråta och då är det helt plötslig bara mitt barn som gjort fel! När vi började se att det var så här ganska ofta så sa vi till vår son att han MÅSTE komma till oss eller annan vuxen om nåt händer och absolut inte slå tillbaka och nu när han snart är 5 år så har det blivit mycket bättre! Det är så skönt att inte känna att man alltid måste ha koll på sitt barn! Så det är nog bara att fortsätta att tjata om att man inte får slåss, det går över med tiden!:)

• velo

Jag skulle också skriva att jag inte tror att det nödvändigtvis hör ihop med lite senare språkutveckling!
    Min son var nämligen väldigt tidig i talet och kunde tidigt formulera meningar, han var och är dessutom väldigt mogen på andra områden! Så detta med att slåss är nåt han bara måste lära sig att behärska sig med!

Svar på tråden Min son slåss emellanåt och vi står handfallna.