• Nymamma1234

Babykilon som vägrar släppa!

Någon som känner igen sig? Vill gå ner de sista 6 kilona, aldrig tränat och brytt mig om vad jag ätit innan graviditeten har alltid varit rätt smal ändå så hoppades väl att när jag började promenera och springa att det skulle hända något iaf men inte.. Drog ner mycket på kolhydraterna och slutade med socker men inte hänt något alls! Äter inga kolhydrater förutom havregrynsgröt till frukost ( för att få en bra ork att klara dagen ) sen nån enstaka riskabla nån gång på dagen.. Hur ska man göra? Inga hamla byxor passar det är runt magen låren och rumpan som är huge.. Tips?

• Svar på tråden Babykilon som vägrar släppa!
  • Fjärilslarv

men kroppen förändras ju efter en graviditet förstår du väl?
    det inte alls ovanligt att byxor inte passar och aldrig passar igen, en del får bredare höfter osv.
    det är helt normalt.

• LadyBond

Strikt LCHF hjälper men det är svårt eftersom man kan bli litet trött och seg i början.
    Då hamnar kroppen som jag förstått i ett läge där den tvingar att bränna sista fettet. Sen vill min hjärna lura mig att äta socker hela tiden. Jag har aldrig socker i kaffet men då börjar jag bli sugen på det med.

Mina andra tips:
    Äta på assiett.
    Sluta ät -när du känner att hungern är borta. Ät dig inte mätt. (Leder till mindre och oftare-jag var mentalt hungrig i tre dagar sen vande jag mig.)
    Göra någon rolig fysisk aktivitet varje dag. 
    Andningen är viktig. Nya tester indikerar att om man andas rätt så tillsätter man mer syre och du behöver syre för att förbränna fettet. Andas man rätt kan det hjälpa med de sista kilona-man kan ligga på sängen och andas bra i 20 min och bränna mer när man sover. Är man stressad tex så andas man med övre delen istället för längre ner i magen. Mindre syre mindre förbränning. Nu är jag inte insatt men du kanske kan kolla mer på det?

ladybond.se/ Someone told me I was delusional, I almost fell of my unicorn
  • Nymamma1234

Ja det är klart jag vet att den förändras. Blev bara sorgsen när jag testa alla mina fina kläder jag knappt använt och jag kommer inte kunna ha dom igen. Slöseri på massa pengar. Jag vet det är dumt man e fjantig men jobbigt när man inte trivs med sin kropp..

• Fjärilslarv
    Nymamma1234 skrev 2014-03-07 17:29:19 följande:
    Ja det är klart jag vet att den förändras. Blev bara sorgsen när jag testa alla mina fina kläder jag knappt använt och jag kommer inte kunna ha dom igen. Slöseri på massa pengar. Jag vet det är dumt man e fjantig men jobbigt när man inte trivs med sin kropp..
    köp inte så dyra kläder?
  • LadyBond
    Nymamma1234 skrev 2014-03-07 17:29:19 följande:
    Klart du kommer, ge inte upp.
    Kämpa litet får man kanske lov att göra, jag gick upp massor, Gick ner och blev gravid igen.
    Det får, jag har massor med för små kläder som jag ska i igen. Basta! 

Annars åker jag utomlands och donerar litet fett till någon som behöver en ny stjärt. Flört

I annat fall så sälj kläderna och köp nya. Sy ut det som går?
  • LadyBond
    Fjärilslarv skrev 2014-03-07 17:29:49 följande:
    köp inte så dyra kläder?
    PMS?

Vad taskigt! Och onödigt.
    Det är ju redan gjort. Menlös kommentar!
  • Fjärilslarv
    LadyBond skrev 2014-03-07 17:36:05 följande:
    PMS?

Vad taskigt! Och onödigt.
    Det är ju redan gjort. Menlös kommentar!
    jahapp det är din åsikt.
  • LadyBond
    Fjärilslarv skrev 2014-03-07 17:19:39 följande:
    men kroppen förändras ju efter en graviditet förstår du väl?
    det inte alls ovanligt att byxor inte passar och aldrig passar igen, en del får bredare höfter osv.
    det är helt normalt.
    Så man ska ge upp menar du?
    Vilken trevlig och stöttande person du är.

Du vet väl inte alls hur det är för andra.

Det jag vet är att det är svårt att bli av med ett som bildats av aspartam och lightprodukter.
    Men det gååår.
  • Fjärilslarv
    LadyBond skrev 2014-03-07 17:37:53 följande:
    Så man ska ge upp menar du?
    Vilken trevlig och stöttande person du är.

Du vet väl inte alls hur det är för andra.

Det jag vet är att det är svårt att bli av med ett som bildats av aspartam och lightprodukter.
    Men det gååår.
    jag är stöttande till dem som behöver det ja.
    men för 6 kilo så känns det inte så nej, speciellt inte eftersom det 1) är vanligt att kroppen förändras efter en graviditet och 2) är vanligt att man hamnar i platåer, spciellt om man kör samma program hela tiden.
  • LadyBond
    Fjärilslarv skrev 2014-03-07 17:40:23 följande:
    jag är stöttande till dem som behöver det ja.
    men för 6 kilo så känns det inte så nej, speciellt inte eftersom det 1) är vanligt att kroppen förändras efter en graviditet och 2) är vanligt att man hamnar i platåer, spciellt om man kör samma program hela tiden.
    Ge då rådet att använda olika program?

Och vaddå behöver det? Hur vet du vem som behöver mest råd?
    Vem som är mest ledsen kan ju inte du veta. 

Eller?
Svar på tråden Babykilon som vägrar släppa!