Vad ska jag göra med mitt förhållande?!
Jag har sedan 5,5 år tillbaka varit tillsammans med min sambo. Vi förlovade oss för två år sedan och kort därefter flyttade vi ihop. Vi var båda unga när vi träffades (17 & 19 år). Det jag föll för hos honom var att han gjorde allt för mig. Reste flera hundra kilometer i veckan för att träffa mig. Skickade blombud. Ville jag ha något så fick jag det. Hans framtidsplaner föll mig även i smaken. Utbildad, egen företagare och köpt bostadsrätt är vart han är idag. Problemet vi har idag är just det att han inte gör något hushållsarbete eller lagar mat. Det han tillför är den ekonomiska biten. Jag kanske inte tillför så mycket ekonomiskt, får bo där gratis och äta gratis men det är ju han som verkligen uppmanar mig till att fortsätta plugga. Jag pluggar sista terminen 100% och det är verkligen mycket att göra efter skolan. Plugg, laga mat, städa, tvätta, handla, diska. Allt det gör jag själv. Men om ni frågar honom så städar han ju. Jo han dammar en gång i månaden och eftersom han är så jävla slö så tar det 2h att damma en lägenhet på ca 80kvm så han tycker att han städar sååå mycket!
Ett annat poblem som jag har med honom är att han ibland frågar mig om något och sen fullständigt skiter i vad jag svarar. Lika bra att inte fråga alls om han inte respekterar mitt svar.
Så.. detta är alltså mannen jag ska gifta mig med i sommar. Mannen jag inte alls var kär i från början men nu tokälskar jag honom. Ibland vet jag inte bara om han är värd allt detta. Kommer han ändra tankesätt när jag börjar jobba och också börjar tjäna pengar till hemmet?