Inlägg från: Jag kom inte på något bättre |Visa alla inlägg
  • Jag kom inte på något bättre

Vad ska jag göra med mitt förhållande?!

Jag vet själv hur stressigt det kan vara med skola osv. Har bott själv sn jag var 16 år- MEN med tanke på att du både bor och äter gratis hos honom så tycker jag att städning och matlagning inte är så mycket begärt. Jag har varit på båda sider av denna historia, och tycker utifrån det att du kan göra det tills dess att ni båda betalar lika mycket- för då ska ni göra lika mycket också.

~Alicia, Min Eviga Sol I Mörkret~
    Brenda skrev 2014-03-09 19:30:08 följande:
    Ja jag har varit inne på samma spår som dig. Frågan är bara när han ska lära sig laga mat, tvätta, stryka sina skjortor o städa. Jag sköter allt i hemmet! Monterar möbler, allt jobb som ses både vara "manligt" och "kvinnligt". Men nej, ändå är det han som är den smartare. Önskar han kunde se med lite klarare ögon bara.

Kan han inte- lär honom. Kanske matlagningskurser eller en bok med enkla recept kan vara bra, eller att ni gör mat tillsammans?
    Brenda skrev 2014-03-09 19:53:10 följande:
    Det skulle han skita i. Det värsta är när han skryter om vilket högt betyg han fick i hemkunskap. Jag tror han kan men låtsas som att han inte kan. Kanske ska köpa en kokbok till han i födelsedagspresent. Tack för idén!

Hm.. ja.. när det är dags för er att dela upp vardagen, säg då till honom att han jävkar få ta sig i kragen isåfall. Kokbok=bra, men säg till honom att du tycker det är sexigt när en man lagar mat (har då funkat för mig då någon karl varit lat) ;)
Svar på tråden Vad ska jag göra med mitt förhållande?!