Inlägg från: YokohamaNr2 |Visa alla inlägg
  • YokohamaNr2

Står ni och tittar på era barn när de leker på exempelvis en lekplats?

Det beror på vad de gör, nu börjar de bli lite större snart 5 och 7 och hittar ofta lekkamrater i lekparken så då kan jag bara sitta och läsa en bok och det är faktiskt så skönt

Annars har jag spenderat mycket tid med att bygga sandkakor och gungat gungor....

• YokohamaNr2
    Alexi skrev 2014-03-20 08:29:13 följande:
    Hur gör ni för att inte vara med i leken på en lekplats utan att visa för barnet hur tråkigt sån lek är för er? Dvs vad säger ni för anledning till att inte vara med, till att sitta på bänken osv, framför allt om barnet vill att ni ska vara med på något, en kort stund eller längre?
    När min var vid 3 årsåldern ville han alltid ha med mig i leken, speciellt om det inte fanns många andra barn där samtidigt. Som tur är var hans största intresse sandlådan och där är det ju inte så 'jobbigt' att vara med att leka Men i varje fall var det oftast så att jag var tvungen att vara med i början, sen när han kom in i leken kunde jag få vara fred i ett tag 
Svar på tråden Står ni och tittar på era barn när de leker på exempelvis en lekplats?