Inlägg från: mammalovis |Visa alla inlägg
  • mammalovis

Står ni och tittar på era barn när de leker på exempelvis en lekplats?

Till viss del beror det nog på hur stor lekplatsen är. Är det en mindre tom lekplats med bara gunga, sandlåda och gunghäst har jag kunnat amma vid ett bord under tiden hon leker. Sover lillasyster har jag puttat gunga och suttit i sandlådan och grävt. Däremot brukar det inte vara så givande då hon hela tiden vill ha de saker jag använder.

På en större lekplats följer jag med med vagnen i släptåg och hjälper till med gunga och cykelkarusell, men övervakar mer var hon är och att hon inte slår sig. Finns det någon att prata med så gör ju det lekplatsbesöket trevligare. Annars handlar det mest om att följa henne i spåren med 5 minuter hit, 5 minuter dit.

Just att man har med sig vagnen hindrar väl spontaniteten en del, för vem vill inte ha koll på sin plånbok och mobil där det är fullt av människor i rörelse? Stora tjejen är 3 så hon kan ju gå numera, men en bebis på 9 månader är ju inte lika smidig utan vagn med 20 minuter till större parken.

Svar på tråden Står ni och tittar på era barn när de leker på exempelvis en lekplats?